نتایج یک بررسی نشان میدهد: حفظ سلامت دهان میتواند در پیشگیری از ابتلا به نوع شدید بیماری کووید-۱۹ کمک کننده باشد.

ارتباط سلامت دهان با پیشگیری از ابتلا به نوع شدید کووید-۱۹

سلامت نیوز:نتایج یک بررسی نشان میدهد: حفظ سلامت دهان میتواند در پیشگیری از ابتلا به نوع شدید بیماری کووید-۱۹ کمک کننده باشد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، حفظ سلامت و بهداشت دهان و دندان همچون سلاحی در برابر بیماری کووید-۱۹ عمل میکند. نتایج یک بررسی جدید حاکی از آن است که مراقبت از سلامت دندان و لثه میتواند خطر ابتلا به نوع شدید بیماری به ویژه در مبتلایان به بیماری قلبی را کاهش دهد.


محققان مصری اظهار داشتند: در تحقیقات پیشین نیز رابطه بین عدم رعایت سلامت و بهداشت دهان با خطر بروز التهاب و بیماریهای قلبی تایید شده بود و شدت بیماری کووید-۱۹ با واکنشهای التهابی مرتبط است.


به گفته محققان، بافتهای دهان می توانند همچون منبعی برای بیماری کووید-۱۹ عمل کرده و بار ویروسی زیادی را در حفره دهان ایجاد کنند. بنابراین رعایت سلامت دهان و دندان به ویژه در دوران همه گیری توصیه میشود.


محققان مصری برای ارزیابی رابطه بین سلامت دهان و دندان و شدت بیماری کووید-۱۹ به بررسی ۸۶ بیمار قلبی که تست کروناویروس آنان مثبت بود، پرداختند. اطلاعات مربوط به این بررسی از طریق پرسشنامه و سوابق پزشکی از جمله سطح پروتئین واکنش پذیر C که نشاندهنده التهاب در بدن است، جمع آوری شد.


به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، محققان در بررسیهای خود اظهار داشتند: عدم رعایت بهداشت دهان و دندان با خطر ابتلا به نوع شدید بیماری کووید-۱۹ و طولانی تر شدن روند بهبود بیماری ارتباط دارد.

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha