شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 3188

نحوه پذیرش دانشجو در رشته های پزشکی باید با نظرخواهی از جمع نخبگان و باتجربه های گروه پزشکی، دانشگاهها و افراد مرتبط با این مسئله صورت گیرد. رشته پزشکی نگاه ویژه ای می طلبد که باید در یک جمع بندی به آن دست یافت.

آموزش پزشکی نیازمند تحول جدی و نگاهی ویژه است

دکتر امیدوار رضایی در گفتگو با مهر افزود: متاسفانه در آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی موضوع آموزش پزشکی جزء کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس است و کمیسیون بهداشت و درمان به صورت کمیسیون فرعی شرکت می کند در حالیکه بیشترین اعضای هیئت علمی پزشکی در کمیسیون بهداشت مجلس قرار دارند. این موضوع تناقضی است که باعث می شود کمیسیون بهداشت نتواند نظر خود را در آموزش پزشکی اعمال کند.

وی یاد آور شد: رشته های علوم انسانی و پزشکی هر کدام باید در جایگاه خود مورد بررسی قرار گیرند و در ارزیابی و انتخاب دانشجو برای تربیت رشته پزشکی باید نگاه خاص بر آن حاکم باشد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کمیسیون در جلسات روسای دانشگاههای علوم پزشکی تحول در آموزش پزشکی را خواستار شده است.

وی افزود: آنچه برنامه چهارم توسعه و چشم انداز 20 ساله از دانشگاهها می خواهد یک تحول است و این مسئله بارها از سوی نمایندگان مجلس تذکر داده شده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: دانشگاههای مادر در استان های دیگر تلاش هایی را در این زمینه آغاز کرده اند که امیدواریم با تلاش بیشتر، تحولات آموزش پزشکی را پیگیری کنند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha