در مقایسه با زنان باردار بدون علامت COVID-۱۹، زنان باردار مبتلا به COVID-۱۹ دارای عوارض اورژانسی بالاتری بودند و نوزادان متولد شده از مادران علامت دار بیشتر مستلزم دریافت اکسیژن و بستری در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان (NICU) بودند. مطالعه ارائه شده در نشست سالانه ANESTHESIOLOGY ۲۰۲۱

زنان باردار مبتلا به علامت کووید-۱۹ بیشتر زایمان اورژانسی دارند

سلامت نیوز: در مقایسه با زنان باردار بدون علامت COVID-۱۹، زنان باردار مبتلا به COVID-۱۹ دارای عوارض اورژانسی بالاتری بودند و نوزادان متولد شده از مادران علامت دار بیشتر مستلزم دریافت اکسیژن و بستری در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان (NICU) بودند. مطالعه ارائه شده در نشست سالانه ANESTHESIOLOGY ۲۰۲۱ کریستین لین، دانشجوی پزشکی و نویسنده اصلی این مطالعه، گفت: "با توجه به ماهیت تکامل یافته COVID-۱۹، برای بیمارستان‌ها بسیار مهم است که تجربیات خود را در مورد نحوه درمان بیماران مبتلا به COVID-۱۹ و تأثیر آن بر پیامد‌های بیمار به اشتراک بگذارند. " روونت بابازاده، دکتر، استادیار بیهوشی و نویسنده ارشد، شاخه پزشکی دانشگاه تگزاس، گالوستون، تگزاس. "ما می‌خواستیم بینشی را در مورد تجربه یک موسسه در مورد نحوه زایمان و زایمان تحت تأثیر ویروس و همچنین وضعیت نوزاد پس از تولد ارائه دهیم. "


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مدیکال اکسپرس،این مطالعه یک مرور گذشته نگر از زنان باردار، بین ۱۶ تا ۴۵ ساله بود، که تست COVID-۱۹ آن‌ها مثبت بود و برای زایمان از مارس تا سپتامبر ۲۰۲۰ پذیرفته شدند. صد و یک زن باردار در این مطالعه شرکت کردند-۳۱ نفر که علامت دار بودند در بیماران علامتی، ۴۲ ٪ تب، ۳۹ ٪ سرفه، ۲۶ ٪ تنگی نفس، ۱۶ ٪ درد عضلانی، ۱۶ ٪ لرز و ۱۰ ٪ درد قفسه سینه داشتند.


نتایج نشان داد درصد بیشتری از مادران علامت دار در شرایط اضطراری (۵۸.۱)) در مقایسه با مادران بدون علامت که عوارض کمتری در هنگام زایمان داشتند (۴۶.۵)). مادران علامت دار به احتمال زیاد دارای عوارض اضطراری مانند موقعیت بریچ، کاهش حرکت جنین، مایع آمنیوتیک بسیار کم یا کند شدن یا توقف پیشرفت زایمان بودند. علاوه بر این، نوزادان متولد شده از مادران علامت دار بیشتر به حمایت تنفسی نیاز دارند (۳۱.۲ درصد در مقایسه با ۲۹ درصد) و در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان بستری می‌شوند (۴۳.۸ درصد در مقایسه با ۳۶.۲ درصد). یک نوزاد در گروه مادران علامت دار بعد از زایمان مبتلا به COVID-۱۹ مثبت شد، که در مورد احتمال انتقال عمودی به نوزاد نگران کننده است.


خانم لین خاطرنشان کرد: "COVID-۱۹ اثرات سیستمیک شدیدی بر بدن دارد، به ویژه بیماران علامت دار. " "این احتمال وجود دارد که این اثرات در مادران باردار، که نیاز اکسیژن جنین و مادر را افزایش داده اند، تقویت شود. کاهش اکسیژن رسانی می‌تواند به افزایش زایمان‌های سزارین کمک کند، همچنین این احتمال وجود دارد که پزشکانی که از بیماران علامت دار مراقبت می‌کنند از ویروس محتاط باشند. طبیعت غیرقابل پیش بینی است، بنابراین آن‌ها به طور فعال زایمان سزارین را برای زایمان‌های متوسط ​​تا پر خطر توصیه می‌کنند. "


نکته قابل توجه این است که میزان زایمان سزارین (سزارین) در زنان علامت دار (۵/۶۴ درصد) و زنان بدون علامت (۶۲ درصد) به طور قابل توجهی بیشتر از میزان طبیعی زایمان طبیعی جمعیت برای سزارین‌ها (۳۱/۷ درصد) در ایالات متحده بود.

ترجمه از باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha