رئیس سازمان غذا و دارو، به تشریح جایگاه صنعت دارویی کشور پرداخت و مسائل و مشکلات پیش روی این صنعت را مورد توجه قرار داد.

کاهش ۳۱ درصدی ارز داروهای وارداتی/تولید داروهای کرونا

سلامت نیوز:رئیس سازمان غذا و دارو، به تشریح جایگاه صنعت دارویی کشور پرداخت و مسائل و مشکلات پیش روی این صنعت را مورد توجه قرار داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، محمدرضا شانه ساز، روز دوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰ در افتتاحیه نمایشگاه دارویی ایران فارما در محل مصلای بزرگ امام خمینی (ره)، اظهار داشت: کرونا باعث شد نوار برگزاری این قبیل نمایشگاه قطع بشود و امیدواریم با برطرف شدن همه معضلات و مشکلات در سال‌های آینده شاهد برگزاری این نمایشگاه‌ها با حضور شرکت‌های خارجی باشیم.


وی از کرونا به عنوان یک المپیک در دنیا نام برد و گفت: برخی کشورها، صنعت داروسازی ما را یک صنعت مونتاژ قلمداد می‌کنند که در آزمون سخت کرونا، ثابت شد اینگونه نیست و همه داروهای کرونایی که در داخل مصرف می‌شود، در مدت زمان کوتاهی در داخل تولید می‌شود.


شانه ساز تاکید کرد: این موضوع بیانگر این واقعیت است که صنعت داروسازی ما یک صنعت لاکچری و بدون پشتوانه نیست.


رئیس سازمان غذا و دارو به وضعیت ارز دارو اشاره کرد و گفت: ما توانستیم ارز ترجیحی و سایر ارزهای دارو را از ۴.۲ به کمتر از ۲.۵ میلیارد دلار کاهش دهیم.


وی با بیان این مطلب که مواد اولیه ۲ درصد ارزبری به خود اختصاص داده است، افزود: در این سال‌ها ۳۱ درصد ارزبری واردات دارو کاهش پیدا کرده است.


شانه ساز گفت: در حوزه دارو، تجهیزات پزشکی و مکمل‌ها، ۱۰ درصد سهم ارزی تولید را افزایش دادیم و ۲۹ درصد واردات در این حوزه کاهش پیدا کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha