معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران گفت: با ورود شصت و پنجمین محموله واکسن کرونا، میزان واکسن‌های وارداتی از مرز ۹۲ میلیون دز گذشت.

واردات بیش از ۹۲ میلیون دز واکسن کرونا به کشور

سلامت نیوز: معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران گفت: با ورود شصت و پنجمین محموله واکسن کرونا، میزان واکسن‌های وارداتی از مرز ۹۲ میلیون دز گذشت.


به گزارش سلامت نیوزبه نقل از ایرنا،«مهرداد جمالی ارونقی»  اظهار داشت: با ورود شصت و پنجمین محموله وارداتی واکسن کرونا، میزان ورود این دارو به ۹۲ میلیون و ۸۴۸ هزار و ۶۰۶ دز رسید.


وی با بیان اینکه تاکنون تمام محموله‌های وارداتی به صورت حمل یک‌سره تحویل نمایندگان وزارت بهداشت شده است، خاطرنشان‌کرد: از بهمن‌ماه ۹۹ که واردات واکسن کرونا آغاز شده است تا ۲۰ مهرماه سال جاری ۸۱ میلیون و ۷۲۶ هزار و ۳۹۶ دز سینوفارم چین در ۳۸ محموله به کشور وارد شده است و تا پایان هفته نیز ۶ میلیون دز دیگر از این نوع دارو تحویل داده می شود.


به گزارش ایرنا، از اسفندماه ۹۸ ویروس کووید ۱۹ در کشور شیوع پیدا کرد و از اسفندماه سال ۹۹ واکسیناسیون عمومی آغاز شد.
در هشت ماه گذشته، سه محموله واکسن آسترازنکا (وارداتی از ژاپن) با ۲ میلیون و ۹۱۱ هزار و ۸۱۰ دز، یک محموله کووکس وارداتی از ایتالیا با یک میلیون و ۴۵۲ هزار دز، یک محموله واکسن آسترازنکا وارداتی از چین- سبد کووکس با یک میلیون و ۴۴۹ هزار و ۶۰۰ دز، ۱۳ محموله واکسن روسی اسپوتنیک با یک میلیون و ۳۷۰ هزار دز، ۲ محموله واکسن آسترازنکا وارداتی از روسیه با ۹۶۳ هزار دز، یک محموله کووکس وارداتی از کره‌جنوبی با ۷۰۰ هزار و ۸۰۰ دز، سه محموله واکسن آسترازنکا وارداتی از اتریش با یک میلیون دز، یک محموله آسترازنکا وارداتی از یونان با ۱۵۰ هزار دز و یک محموله واکسن بهارات هندی با ۱۲۵ هزار دز وارد کشور شده است.


برپایه این آمارها، بیشترین میزان واردات واکسن در شهریورماه امسال با ۳۳ میلیون و ۶۴۳ هزار و ۹۹۶ دز است و در مهرماه نیز ۳۲ میلیون و ۵۲۵ هزار دز واکسن کرونا تحویل کشور داده شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha