عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی ایران گفت: پیامدهای روانشناختی کرونا باعث افزایش استرس و بروز واکنش‌های جسمانی، رفتاری، شناختی و عاطفی شده است.

پیامدهای روان‌شناختی کرونا باعث بروز واکنش‌های رفتاری و عاطفی شده است

سلامت نیوز: عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی ایران گفت: پیامدهای روانشناختی کرونا باعث افزایش استرس و بروز واکنش‌های جسمانی، رفتاری، شناختی و عاطفی شده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، علی فتحی آشتیانی در همایش کرونا، دانشجویان و سلامت روانی، اجتماعی و معنوی با بیان پیامدهای مثبت و منفی دینی و معنوی کووید ۱۹ افزود: کرونا باعث محدودیت در برگزاری نماز جماعت، شرکت در مجالس وعظ، زیارت قبور ائمه اطهار علیه السلام، محدودیت در دید و بازدید و صله رحم شده است.  


 وی ادامه داد: بحران های زیستی، در کنار آسیب های جسمانی، آسیب های روانی، اجتماعی و معنوی زیادی به همراه دارند.  


استاد دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) توضیح داد: آسیب های روانی، اجتماعی و معنوی نسبت به آسیب‌های جسمی کمتر قابل مشاهده است و زمان لازم برای بهبود این آلام به مراتب بیشتر از آسیب های جسمی و خسارت های مالی است.  


فتحی آشتیانی تاکید کرد: واکنش های روانی، اجتماعی و معنوی مردم نیز پس از وقوع بلایا متفاوت است، باید آنها را شناخت و متناسب با آن عمل کرد.
 عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی ایران افزود: همچنین پیامدهای روانشناختی کرونا باعث افزایش استرس و بروز واکنش‌های جسمانی، رفتاری، شناختی و عاطفی می شود.  


وی درباره درس هایی که از کرونا آموخته ایم، اظهار داشت: کرونا به هیچ کس رحم نمی کند، توجه نمی کند چه کسی هستید، چه جایگاهی دارید، چه موقعیت اجتماعی - اقتصادی دارید، چه باور و اعتقادی دارید، چه خواسته و آرزویی دارید، زن هستید یا مرد، غنی هستید یا فقیر، شهری هستید یا روستایی، با سواد هستید یا بی سواد، رییس هستید یا مرئوس؟  


فتحی آشتیانی گفت: کرونا پدیده ای است تا خداوند قیامت را یادآوری کند، کرونا قیامت را به تصویر کشیده است.
همایش کرونا، دانشجویان و سلامت روانی، اجتماعی و معنوی صبح امروز چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ با حضور متخصصان مسائل اجتماعی و روان شناختی دانشجویان کشور به مدت ۲ روز در سالن همایش های رفاه آغاز شد.


 این همایش دو روزه با همکاری دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان، مرکز مشاوره دانشگاه تهران، انجمن‌های علمی روانشناسی و مشاوره ایران و نیز همکاری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به شکل حضوری و مجازی و با استقبال استادان و دانشجویان در حال برگزاری است.


«اختلالات روانی، کرونا و سوگ ابراز نشده، کرونا خانواده و فرزندان، کرونا و آموزش مجازی، کرونا، سرمایه و اعتماد اجتماعی، کرونا و رسانه، کرونا و مسئولیت‌های مدنی و کرونا، نقش دولت و مسئولین» از جمله محورهای این همایش است.


بیش از ۱۵۰ مقاله و چهار پانل تخصصی شامل «کرونا، سلامت زیستی، روانی و اجتماعی و معنوی، آسیب شناسی و مداخلات درمانی، کرونا، خانواده و سبک زندگی، کرونا، فرهنگ، رسانه، آموزش مجازی، کرونا، چالش های حقوقی و حمایت از حقوق شهروندان» با حضور متخصصان مسائل اجتماعی و روان شناختی دانشجویان کشور در این کنگره ارائه می شود که نتایج و دست آوردهای آن در بحث بازگشایی دانشگاه ها و سیاست ها و برنامه های ویژه دانشجویان بکار خواهد رفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha