مدیر بخش تحقیقات بالینی موسسه ملی بیماریهای واگیردار ایتالیا اعلام کرد که واکسن کرونا اسپوتنیک وی روسیه در برابر انواع این ویروس و سویه دلتا به طور خاص، تا ۸۲ درصد اثربخشی را نشان می دهد.

اسپوتنیک وی ۸۲ درصد در برابر کرونای دلتا مقاوم است

سلامت نیوز: مدیر بخش تحقیقات بالینی موسسه ملی بیماریهای واگیردار ایتالیا اعلام کرد که واکسن کرونا اسپوتنیک وی روسیه در برابر انواع این ویروس و سویه دلتا به طور خاص، تا ۸۲ درصد اثربخشی را نشان می دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سیناپرس، تیمی از پژوهشگران ایتالیایی در مطالعات خود دریافتند اثربخشی واکسن اسپوتنیک وی (Sputnik V) بر سویه های مختلف کرونا از جمله نوع دلتا، ۸۲ درصد بوده و این اثربخشی در واکسن فایزر ۸۸ درصد ارزیابی می شود.

آندره آنتینوری مدیر بخش تحقیقات بالینی در موسسه ملی بیماریهای واگیردار ایتالیا در این رابطه گفت: اثر کلی واکسن اسپوتنیک وی  حدود ۹۱ درصد بوده که از واکسن هایی مانند آسترازنکا و جانسون اند جانسون  بیشتر است.

گفتنی است در اوایل بهار امسال، این موسسه ایتالیایی تفاهم نامه همکاری سه ساله ای با مرکز ملی تحقیقات اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی گامالیا روسیه، توسعه دهنده واکسن اسپوتنیک، امضا کرد. هدف از این تحقیقات مشترک ، بررسی اثر بخشی این واکسن روسی در برابر انواع ویروس کرونا اعلام شده و طی آن بیش از ۱۰۰ نوع مختلف ویروس کرونا مورد بررسی قرار گرفتند.

فرانچسکو وایرو ، مدیر موسسه ملی بیماریهای واگیردار ایتالیا نیز در این رابطه گفت: ما در حال بررسی و امکان سنجی استفاده ترکیبی از واکسن اسپوتنیک با واکسن های mRNA مانند فایزر و مدرنا هستیم.  با این حال ، نتایج این مطالعه هنوز منتشر نشده زیرا واکسن روسی اسپوتنیک هنوز توسط آژانس دارویی اروپا (EMA) تأیید نشده است.

به گزارش سیناپرس، روسیه اولین کشور جهان بود که واکسن کرونای خود را به نام Sputnik V در ۱۱ آگوست ۲۰۲۰ معرفی و برای ثبت آن در اتحادیه اروپا و سازمان بهداشت جهانی (WHO) درخواست داد. بر اساس اطلاعات مجله معتبر پزشکی The Lancet ، اثربخشی این واکسن حدود نود و یک و نیم درصد اعلام شد.

منبع: tass


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha