سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان گفت: واکسن کرونا پاستوکووک در سه دز تزریق می‌شود که برای مقابله با جهش دلتا بسیار موثر بوده تا حدی که قدرت پیشگیری از بیماری و بستری شدن در این واکسن، با تزریق سومین دز، ۹۹۱.۶ درصد است.

واکسن کرونا پاستوکووک در سه دز تزریق می‌شود/پاستوکووک برای مقابله با جهش دلتا موثر است

سلامت نیوز: سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان گفت: واکسن کرونا پاستوکووک در سه دز تزریق می‌شود که برای مقابله با جهش دلتا بسیار موثر بوده تا حدی که قدرت پیشگیری از بیماری و بستری شدن در این واکسن، با تزریق سومین دز، ۹۹۱.۶ درصد است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسناپف دکتر فاطمه نوروزیان صبح امروز (۲۳ مهرماه) در جمع خبرنگاران، افزود: در ۲۴ساعت گذشته با جان‌باختن یک بیمار کرونایی دیگردر هرمزگان، شمار کل فوتی‌ها به دو هزار و ۴۱۳ نفر رسید.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه جان باخته شبانه روز گذشته دختر نوجوان ۱۳ساله از بندرعباس بود، اظهار کرد: با بستری شدن ۵۲نفر دیگر شمار کل بستری‌های کرونا در استان به ۲۲۵نفر رسید.

نوروزیان اضافه کرد: اکنون ۳۴ نفر در بخش مراقبتهای ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند و حال ۱۰ نفر از آنها وخیم است.

وی با اشاره به تزریق واکسن پاستوکووک در بندرعباس خاطرنشان کرد: واکسن کرونا پاستوکووک محصول مشترک انستیتو پاستور ایران و انستیتو فینلای کوبا، یکی از موثرترین واکسن‌های کرونا در دنیا است.

نوروزیان با اشاره به اینکه این واکسن برای ۳ سال به بالا مناسب است افزود: واکسن کرونا پاستوکووک در سه دز تزریق می‌شود که برای مقابله با جهش دلتا بسیار موثر بوده تا حدی که قدرت پیشگیری از بیماری و بستری شدن در این واکسن، با تزریق سومین دز، ۹۹.۶ درصد است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بیان کرد: نخستین محموله از واکسن پاستوکووک از ۲۰ مهر ماه مطابق با گروه‌های سنی نوبت داده شده به افراد ۱۲ سال به بالا در بندرعباس، تزریق شده است.

وی با اشاره به اینکه سامانه salamat.gov.ir برای نوبت دهی واکسن افراد ۱۲ سال به بالا هم چنان فعال است افزود: مطابق اطلاعیه جدید مهلت دریافت نخستین دز واکسن در افراد بالای ۱۲ سال تا ۲۵ مهرماه تمدید شده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha