شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰
کد خبر: 319140

همه کودکان دارای استعداد هستند و توجه به نوع رفتار و علاقه‌مندی‌های آنها بهترین روش برای شناسایی استعدادهای آنان است.

چگونه استعدادهای کودک را کشف کنیم؟

سلامت نیوز:همه کودکان دارای استعداد هستند و توجه به نوع رفتار و علاقه‌مندی‌های آنها بهترین روش برای شناسایی استعدادهای آنان است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، والدین بهتر از هر کسی می‌توانند با مشاهدات و آگاهی استعداد کودکان خود را کشف کنند. شناسایی استعداد کودک یک راه اصلی دارد و آن هم توجه و دقت و شناخت فعالیت او است.


اگر کودک بسیار پرحرفی می‌کند و و اتفاقات مختلف را بدون کم‌وکاست طوری بیان می‌کند که مخاطب اقناع می‌شود در آینده می‌تواند در مدرسه و در مشاغلی مانند وکالت و یا روزنامه‌نگاری و مشاغل این چنین موفق شود. البته در کنار تشویق و تقویت مهارت های نوشتن و حرف زدن، شنونده خوب بودن یکی ا ز مواردی است که در تقویت این استعداد نقش موثری دارد.


برخی از کودکان دوستان خیالی دارند و از بازی‌های که نقشی را در ان وانمود می‌کنند لذت می‌برند. این افراد برای حل مشکلات ایده‌های خلاقانه زیادی دارند. همچنین آنها ممکن است از وسایل به روش های تازه و غیرمعمول استفاده کنند که نشانگر قدرت خلاقیت زیاد است. این دسته از کودکان در آینده به مشاغلی مانند هنرپیشگی، نویسندگی، فیلم سازی یا طراحی لباس یا طراحی داخلی روی میآورند و برای حل مسئله در مسیرهای تازه در هنر و علم تفکرات خلاقشان را به کار می گیرند.


اگر کودک شما همیشه دوست دارد که اشیاء در یک خط و مرتب باشند و ماشین های اسباب بازی خود را بر اساس اندازه، رنگ یا شکل در یک خط می چیند او یک متفکر تحلیل گر، بسیار منظم و دقیق در جزئیات است و به عنوان یادگیرنده دائمی شنیداری شناخته می شود. این کودک دنبال پیدا کردن الگوهای گوناگون است که از علائم اولیه استعداد ریاضی و علوم است. برای تقویت این خصوصیات کودک، بازی هایی را بیابید که شامل الگوها و جفت کردن هستند و یا فعالیت هایی را انجام دهید که سبب تقویت ریاضی کودک شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha