اگرچه ترک یا کاهش مصرف کافئین فواید بسیار زیادی دارد، اما کنار گذاشتن قهوه سبب بروز برخی علائم می‌شود.

۶ نوع علایمی که با کنار گذاشتن قهوه بروز می‌کند

سلامت نیوز: اگرچه ترک یا کاهش مصرف کافئین فواید بسیار زیادی دارد، اما کنار گذاشتن قهوه سبب بروز برخی علائم می‌شود.

    ممکن است علائم ترک را تجربه کنید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا از ام اس ان، این علائم می‌تواند شامل سردرد، خستگی یا تحریک پذیری باشد و فقط باید یک تا سه روز طول بکشد. سردرد اغلب علامت اصلی است، اما چرا؟ بر اساس مطالعه دانشگاه ویک فارست، نوشیدن کافئین باعث محدود شدن رگ‌های خونی می‌شود که می‌تواند جریان خون را تا ۲۷ درصد کند کند. هنگامی که شما نوشیدن کافئین را متوقف می‌کنید، آن عروق خونی مجاز به بازگشت به اندازه معمول خود هستند، که ممکن است باعث سردرد شود.

    ممکن است کمتر احساس اضطراب کنید

بر اساس مطالعه محققان مرکز روانشناسی شغلی و بهداشتی دانشگاه کاردیف، برای ایجاد علائم اضطراب، از افزایش ضربان قلب گرفته تا احساس، ممکن است تنها ۱۵۰ میلی گرم کافئین (تقریباً یک فنجان ۱۶ اونسی) لازم باشد.

    هورمون‌های شما مختل می‌شوند

اگر اولین قهوه خود را صبح می‌نوشید، ابتدا، کورتیزول را افزایش می‌دهید، که می‌تواند بر تخمک گذاری، وزن و تعادل هورمونی تأثیر منفی بگذارد. نوشیدن اولین کافئین در صبح، هنگامی که کورتیزول زیاد است، تولید هورمون را کند می‌کند و زمان چرخه را تغییر می‌دهد.

 ممکن است کمتر احساس خستگی کنید

یکی از نکات اصلی نوشیدن قهوه احساس هوشیاری و بیداری بیشتر است. با این حال کافئین بیش از حد در واقع می‌تواند اثر معکوس داشته باشد. اگر بیش از سه فنجان یا بیشتر در روز کافئین می‌نوشید، می‌تواند شما را بیشتر به دستشویی برود و باعث کم آبی بدن شما شود. احساس سرگیجه و خواب آلودگی می‌کنید.

ممکن است وزن خود را کاهش دهید

مطمئناً یک فنجان قهوه سیاه تنها پنج کالری (و بدون چربی) دارد، اما بسیاری از افراد در نهایت آنقدر شربت و کرم‌های شیرین قندی به آن اضافه می‌کنند که بیشتر شبیه یک میلک شیک هستند تا یک نوشیدنی ساده. توجه به این نکته ضروری است که در طرف مقابل، اگر به نوشیدن قهوه با مقداری قند عادت دارید. مواد افزودنی و ناگهان آن را متوقف می‌کنید، ممکن است در طول روز به دنبال غذاهای شیرین‌تری باشید، که البته می‌تواند منجر به افزایش وزن شود.

 شما ممکن است بهتر بخوابید

هرچه قهوه بیشتر باشد، بی خوابی بیشتر است. به همین سادگی. از آنجا که بسیاری از مردم کافئین را به دلیل تکانش انرژی مصرف می‌کنند، که با مسدود کردن مواد شیمیایی خواب آور مغز امکان پذیر است، نباید تعجب کرد که می‌تواند خواب را برای افراد دشوارتر کند. برای بهترین شانس ممکن برای یک خواب خوب، کافئین خواران باید مصرف کافئین را حداقل هفت ساعت قبل از برنامه ریزی برای خواب متوقف کنند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha