خمیازه انعکاس طبیعی در بدن است که روزانه بار‌ها آن را تجربه می‌کنیم اما اگر مدام تکرار شود، می‌تواند نشانه‌ای از ابتلا به یک بیماری‌ خطرناک باشد.

خمیازه‌ای که خبر از بیماری‌های خطرناک می‌دهد

سلامت نیوز: خمیازه انعکاس طبیعی در بدن است که روزانه بار‌ها آن را تجربه می‌کنیم اما اگر مدام تکرار شود، می‌تواند نشانه‌ای از ابتلا به یک بیماری‌ خطرناک باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از منبر الجزائر، اولگا گولوبینسکایا، متخصص مغز و اعصاب، اظهار کرد: مردم معمولا، زمانی که می‌خواهند بخوابند یا زمانی که نیاز به استراحت دارند، خمیازه می‌کشند. خمیازه یک واکنش رفلکس غیر ارادی است، که به مغز اجازه فعال شدن می‌دهد.

این متخصص مغز و اعصاب توضیح داد: علل خمیازه کشیدن عبارتند از تغییر در برنامه معمول کاری و همچنین حرکت از یک منطقه زمانی به منطقه دیگر و یا بروز هرگونه اختلال در ریتم‌های بیولوژیکی بدن و تغییر در زمان خواب.

اگر زمان خواب در طول شب کافی نباشد می‌تواند منجر به خمیازه کشیدن در طول روز شود.

این متخصص مغز و اعصاب می‌گوید: مردم به ندرت در طول روز خمیازه می‌کشند اما اگر به طور دائم در طول روز خمیازه می‌کشید، ممکن است  نشانه‌ای از بیماری‌های جدی مانند نارسایی‌های قلبی یا وجود اختلالات عصبی مرتبط با نقص در عملکرد خواب باشد و با افسردگی همراه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha