یک متخصص تغذیه هشدار داد:«ما با بالا بودن قیمت غذا در حقیقت بیماری های کشور را زیاد می کنیم.»

ویدئو/ سوء تغذیه در کشور دو برابر شده است / سکوت شورای عالی سلامت و امنیت غذایی

سلامت نیوز: یک متخصص تغذیه هشدار داد:«ما با بالا بودن قیمت غذا در حقیقت بیماری های کشور را زیاد می کنیم.»

به گزارش سلامت نیوز، دکتر ربابه شیخ الاسلام متخصص تغذیه در پیامی ویدئویی خطاب به مسوولین کشور گفت:« قیمت غذا روز به روز در حال افزایش است  و مردم دسترسی به غذا ندارند. بیماری ها و ناتوانایی هایی که مردم در اثر عدم دسترسی به غذا به آن مبتلا می شوند هزینه سنگینی را در بخش درمان کشور به وجود می آورد . بنابراین ما با بالا بودن قیمت غذا در حقیقت بیماری های کشور را زیاد می کنیم.»

وی در ادامه گفت:«کودکی که الان در حال رشد است نیاز غذایی اش از یک فرد بالغ بیشتر است ما غفلت می کنیم از این کودک که نیروی انسانی آینده ما می شود که انتظار داریم توانمند شود و تحصیلات عالی داشته باشد و بتواند مشکلات کشور را حل کند. توانمندی ذهنی دقیقا به تغذیه در دوران کودکی ارتباط دارد. ما از کودکان غفلت می کنیم. در خانواده باید امنیت غذایی برقرار باشد و همه به اندازه نیازشان غذا بخورند مخصوصا در مناطق محروم شاهد بودم که مادری فرزندان خود را شب با قرص خواب می خواباند تا آنها تقاضای غذا نکنند چون شرمنده میشد از روی بچه هایش. »

وی گفت:«خواهش می کنم مسوولینی که صدای من را می شوند توجه کنند ما با بی توجهی به قیمت غذا داریم ضرر را جای دیگر می دهیم بیماری که زیاد می شود هزینه بیمارستان ها زیاد می شود و خرج روی دست دولت می گذارد. ممکن است با نان خالی شکم را سیر کرد ولی سلول های بدن سیر نمی شود. کودکانی که کمبودهای غذایی دارند با واکسن ایمن نمی شوند. ما سوء تغذیه را در کشور کاهش داده بودیم ولی الان سوء تغذیه از سال 84 تاکنون دو برابر شده است چرا نباید هزینه ها را کم کنیم؟ دلم میخواهد شورای عالی سلامت و امنیت غذایی که 20 سال زحمت کشیدیم آن را بوجود بیاوریم یک حرفی بزند و یک اطلاعاتی به مسوولین بدهد چرا سکوت کردند.»

وی در پایان گفت:«خواهش می کنم از مسوولین که قیمت غذا را ثابت نگه دارند یارانه ای که می خواهید بدهید جوری دهید که مردم دسترسی بهتری به غذا داشته باشند. ما سالهاست مردم را اموزش می دهیم که بر طبق هرم غذایی غذا بخورند اما الان به این غذاها دسترسی ندارند.» 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha