یکشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۱

زگیل‌ها از نظر فنی یک نوع عفونت به حساب می‌آید؛ صرف‌ نظر از محل آن همه زگیل ها توسط یک ویروس مانند ویروس پاپیلومای انسانی(HPV) ایجاد می‌شود.

آیا زگیل پوستی باعث سرطان می‌شود؟

سلامت نیوز:زگیل‌ها از نظر فنی یک نوع عفونت به حساب می‌آید؛ صرف‌ نظر از محل آن همه زگیل ها توسط یک ویروس مانند ویروس پاپیلومای انسانی(HPV) ایجاد می‌شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، یک متخصص پوست، در این خصوص گفت: زگیل‌ها مسری است؛ بنابراین اگر مبتلا به زگیل هستید، احتمالا با تماس با پوست آلوده به HPV یا سایر اجسام به آن مبتلا شده‌اید و ویروس از طریق بریدگی یا آسیب وارد سیستم بدن شما شده است. طبق اظهارات کلینیک کلیولند ایالات متحده افراد آلوده می‌توانند با لمس دستگیره، حوله یا دیگر اشیایی که ویروس روی آن قرار گرفته، آن را به دیگران منتقل کنند.


به گزارش هلث آمی جی سسا،گاهی زگیل‌ها بدون هیچ‌گونه درمانی از بین می‌رود اما اگر نمی‌خواهید منتظر بمانید، از بین بردن آن با محصولات بدون نسخه بسیار آسان است. همچنین پزشک شما می‌تواند زگیل را با روش‌های دیگر مانند کرایوتراپی حذف کند اما زگیل تناسلی داستانی متفاوت است و درمان آن نیاز به انواع داروها دارد. اگر زگیلی دارید که باز شده و عفونی به نظر می‌رسد یا نوعی درد ایجاد می‌کند، باید با پزشک خود تماس بگیرید.


چه چیزی باعث ابتلا به زگیل می‌شود؟
زگیل‌ها برجستگی‌های خشنی است که روی پوست ظاهر می‌شود و ابتلا به آن کاملا شایع است.
چندین نوع مختلف زگیل وجود دارد؛ زگیل‌های معمولی بیشتر روی دست‌ها و زگیل‌های کف پا روی پاها ظاهر می‌شود. زگیل‌های مسطح تقریبا در هر نقطه از بدن خود را نشان می‌دهد. زگیل‌های فیلی فرم بلند و نازک معمولا روی صورت ظاهر می‌شود. زگیل تناسلی را نیز می‌توان در نقاط نزدیک ناحیه تناسلی یافت.
به گفته کلینیک مایو اگر زگیلی را مشاهده می‌کنید که به نظر می‌رسد یک نقطه تیره در آن است، آن نقطه همان رگ‌های خونی است که در این زگیل وجود دارد. بیشتر اوقات زگیل ها رنگ پوست است اما برخی از آن قهوه‌ای، خاکستری یا سیاه است. 


در حالی که ممکن است زگیل خوشایند به نظر نرسد، خبر خوب این است که اکثر آن بی‌ضرر و غیر سرطانی است و امکان دارد در بدن هر فردی مشاهده شود. با این حال کودکان و افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، بیشتر مستعد ابتلا به زگیل هستند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha