برای درمان به مطب پزشک می‌رویم اما چه می‌شود اگر همان مطب، کانون آلودگی و انتقال بیماری باشد؟

وقتی مطب‌ها محل انتقال بیماری می‌شوند

سلامت نیوز: برای درمان به مطب پزشک می‌رویم اما چه می‌شود اگر همان مطب، کانون آلودگی و انتقال بیماری باشد؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، از ابتدای همه‌گیری کرونا، همواره بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای پیشگیری از انتقال آلودگی تاکید شده است و حتی تاکید می‌شود که واکسیناسیون جای ماسک و تهویه و فاصله‌گذاری اجتماعی را نمی‌گیرد.

با این حال، در مراجعه به مراکز خدماتی مختلف از جمله مراکز درمانی می‌بینیم که ابتدایی‌ترین پروتکل‌ها رعایت نمی‌شوند؛ مطب‌های شلوغ با انبوه بیماران، مراجعان با ماسک نصفه نیمه، تهویه نامناسب و دیگر مواردی که این جمله معروف را به ذهن می‌آورد: وای به روزی که بگندد نمک.

جمال عالمی‌نیسی فرماندار اهواز روز گذشته در نشستی اظهار کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مطب‌ها، داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها و دیگر مراکز درمانی به ویژه در غرب اهواز خوب نیست.

در پاسخ نیز دکتر علی جواهرفروش‌زاده رئیس شورای نظام پزشکی خوزستان با اشاره به نحوه برخورد با مراکز درمانی متخلف در رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرونا تصریح کرد: سازمان نظام پزشکی وظیفه اطلاع‌رسانی و همکاری با ستاد مقابله با کرونا را دارد اما مسئولیت اجرایی ندارد و نمی‌تواند مکانی را پلمب کند.

دبیر شورای سلامت اهواز در همین خصوص با اشاره به تشدید نظارت‌ها بر مراکز درمانی، از برخورد با این مراکز در صورت سهل‌انگاری خبر داد.

دکتر مهران احمدی‌بلوطکی، با اشاره به وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراکز درمانی اظهار کرد: از این هفته تیم‌های مشترک بهداشت، سازمان نظام پزشکی و اماکن از مراکز درمانی بازدید می‌کند.

وی با اشاره به تدوین شاخص‌هایی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراکز درمانی، افزود: در چند ماه گذشته بیش از ۲۰۰ تذکر کتبی به مراکز درمانی غرب اهواز داده شده است و چندین مرکز پلمب شده‌اند اما اکنون با تشدید بازرسی‌ها، در صورت سهل‌انگاری حتما برخورد اداری انجام می‌شود.

دبیر شورای سلامت اهواز با اشاره به نحوه برخورد با مطب‌هایی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، گفت: اگر مرکز درمانی یک پزشک فوق تخصص قلب پلمب شود، قطعا در خدمات‌رسانی به بیماران اختلال شدیدی ایجاد می‌شود بنابراین تلاش شد که با تذکر و توصیه، شرایط به حد مطلوب نزدیک‌تر شود اما مواردی از معرفی مراکز درمانی به مراجع قضایی هم داشتیم.

احمدی‌بلوطکی بیان کرد: در روزهای آتی قطعا در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراکز درمانی، نوبت‌دهی اینترنتی، نصب تهویه و موارد دیگر برنامه‌ریزی خواهد شد و جدیت بیشتری به خرج داده می‌شود تا شرایط مطلوب‌تری داشته باشیم.

وی افزود: شهروندان هر جایی احساس کردند تهدید علیه سلامت عمومی رخ داده است، مساله را به سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند و مطمئن باشند در این خصوص اهمال‌کاری نمی‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha