رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با مروری بر پنج موج بیماری کرونا در کشور از ابتدای شیوع تاکنون، نسبت به مواجهه با موج ششم این بیماری هشدار داد و عواملی از جمله تغییر فصل، تعدد مسافرت‌ها، بازگشایی مدارس و برگزاری اجتماعات را در این زمینه دخیل دانست.

هشدار رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر درمورد خیز ششم کرونا

سلامت نیوز: رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با مروری بر پنج موج بیماری کرونا در کشور از ابتدای شیوع تاکنون، نسبت به مواجهه با موج ششم این بیماری هشدار داد و عواملی از جمله تغییر فصل، تعدد مسافرت‌ها، بازگشایی مدارس و برگزاری اجتماعات را در این زمینه دخیل دانست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وبدا، محمدمهدی گویا پانزدهمین کنگره بین المللی میکروب شناسی بالینی استاد البرزی با بیان آخرین وضعیت کرونا در کشور، نحوه پاسخگویی سیستم سلامت کشور به این پاندمی را تبیین کرد و تداوم طرح شهید سلیمانی با قوت و کیفیت بیشتر را یکی از ارکان اساسی برای کنترل همه گیری خواند.

وی ادامه داد: اکنون هفت شهرستان کشور در وضعیت قرمز، ۱۰۸ شهرستان در وضعیت شکننده نارنجی، ۲۴۷ شهرستان در وضعیت زرد و ۸۶ شهرستان نیز در وضعیت آبی قرار دارد.

گویا با امیدبخش خواندن روند اجرای واکسیناسیون در کشور طی دو ماه اخیر، نسبت به بهبودی روند کنونی ابراز امیدواری کرد و افزود: تاکنون بیش از ۴۶ میلیون نفر در کشور دُز اول واکسن را دریافت کرده و بیش از ۲۰ میلیون نفر نیز هر دو دز واکسن را دریافت کرده اند.

وی با اشاره به دستاوردهای مهم بسیج ملی طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در سه بخش مراقبتی، نظارتی و حمایتی گفت: اجرای طرح ملی غربالگری بعد از تماس با حدود ۱۶ میلیون نفر از جمعیت کشور، ارائه مراقبت در منزل به حدود ۵۵۵ هزار نفر، انجام بیش از ۶ میلیون تست سریع از افراد دارای علایم بیماری، انجام بیش از هفت میلیون و ۶۰۰ هزار تست PCR، انجام بیش از  هشت میلیون بازرسی از اماکن و ارائه بیش از یک میلیون اخطار بهداشتی به متخلفان همچنین تعطیلی موقت بیش از ۷۵ هزار مرکز متخلف، بخشی از دستاوردهای این طرح ملی در گام پنجم بوده است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت حمایت از بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار خانواده‌ای که در اثر کرونا شرایط زندگی آنان به طور قابل توجهی تحت تاثیر قرار گرفته است را از دیگر دستاوردهای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی برشمرد و بر اهمیت تداوم این طرح با قوت و کیفیت بیشتر به عنوان راهکاری اساسی برای کنترل این همه گیری تاکید کرد.

گویا به تدوین سند ملی واکسیناسیون کووید۱۹ به همت کمیته فنی واکسیناسیون به عنوان یکی از ارزشمندترین اقدامات یاد کرد که شاهد ثمرات آن هستیم.

واکسینه شدن ۸۹ درصد از افراد بالای ۸۰ سال در کشور
وی با اشاره به آخرین آمارهای واکسیناسیون سراسری کرونا در کشور از واکسینه شدن ۸۹ درصد از افراد بالای ۸۰ سال در کشور خبر داد و افزود: ۷۶درصد از جمعیت گروه سنی ۷۰ تا ۷۹ سال نیز تا کنون هر دو دُز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

واکسینه شدن ۵۳ درصد از معلمان مدارس دولتی
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در وزارت بهداشت اضافه کرد: تا کنون ۷۱ درصد از معلمان مدارس دولتی یک دز و ۵۳ درصد نیز دو دز واکسن را دریافت کرده‌اند.

گویا خاطرنشان کرد: در راستای شفاف سازی و با توجه به توانمندی نظام سلامت کشور برای ثبت و گزارش عوارض واکسن، ایران جزو ۱۶ کشور با درآمد متوسط و پایین در سطح دنیا است که با سازمان جهانی بهداشت در این زمینه مشارکت دارد.

پانزدهمین کنگره بین المللی میکروب شناسی بالینی استاد البرزی از ۲۲ مهر به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز آغاز به کار کرده و تا هفت آبان ماه به صورت سه دوره متوالی ادامه می‌یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha