تحقیقات جدید نشان داد که تغییرات مغزی مرتبط با بیماری آلزایمر اغلب در اوایل در افراد با ویژگی های شخصیتی مرتبط با این بیماری قابل مشاهده است.

ارتباط خصایص شخصیتی با علامت اصلی بیماری آلزایمر

سلامت نیوز:تحقیقات جدید نشان داد که تغییرات مغزی مرتبط با بیماری آلزایمر اغلب در اوایل در افراد با ویژگی های شخصیتی مرتبط با این بیماری قابل مشاهده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ، محققان دانشگاه ایالتی فلوریدا در این مطالعه بر روی دو ویژگی مرتبط با ابتلا به زوال عقل تمرکز کردند: روان رنجوری، که همراه با تمایل به احساسات منفی است و وظیفه شناسی، که از طریق تمایل به دقت داشتن، نظم، هدفمند بودن و مسئولیت پذیری براورد می‌شود.


به گزارش ساینس دیلی،«آنتونیو تراچیانو»، سرپرست تیم تحقیق، می‌گوید: «ما مطالعاتی را انجام دادیم که نشان می‌داد چه کسانی در معرض ابتلا به زوال عقل هستند. یافته‌های این مطالعه نشان می‌دهد که حتی قبل از زوال عقل بالینی، خصایص شخصیتی، آسیب شناسی مرتبط با زوال عقل را پیش بینی می‌کند.»


در این مطالعه، ۱۲ تحقیق مورد بررسی مجدد قرار گرفت که شامل بیش از ۳۰۰۰ شرکت کننده بود. خصایص شخصیتی شرکت کنندگان مورد بررسی قرار گرفت.
محققان به وجود رسوبات آمیلوئید و تاو (پروتئین‌های مسئول پلاک‌ها و درهم تنیدگی‌های مشخص کننده بیماری آلزایمر) در شرکت کنندگانی که در روان رنجوری نمره بیشتر و در وظیفه شناسی نمره کمتری داشتند، پی بردند.


یافته‌ها نشان می‌دهد که شخصیت می‌تواند با به تأخیر انداختن یا پیشگیری از ظهور آسیب شناسی عصبی در افرادی که دارای وظیفه شناسی قوی و روان رنجوری کمتر هستند، در مقابل آلزایمر و سایر بیماری‌های عصبی محافظت کند.


تحقیقات گذشته نشان داده است که روان رنجوری پایین به مدیریت استرس کمک می‌کند و خطر ابتلا به اختلالات روانی شایع را کاهش می‌دهد. همچنین احساس وظیفه شناسی بالا به طور مداوم با شیوه‌های زندگی سالم مانند فعالیت بدنی مرتبط است.


به مرور زمان، ویژگی‌های شخصیتی سازگارتر می‌تواند بهتر از فرد در مقابل عملکردهای متابولیک و ایمونولوژیکی حمایت کند و در نهایت از روند تخریب عصبی پیشگیری کرده یا به تاخیر اندازد.

   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha