سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵
کد خبر: 319371

پوسیدگی دندان علت بسیار شایع دندان درد است. در صورت عدم درمان پوسیدگی دندان ممکن است منجر به ایجاد حفره شود.

۹ درمان خانگی برای تسکین دندان درد در شب

سلامت نیوز: پوسیدگی دندان علت بسیار شایع دندان درد است. در صورت عدم درمان پوسیدگی دندان ممکن است منجر به ایجاد حفره شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مدیکال نیوز، حفره زمانی رخ می‌دهد که اسیدها و باکتری‌ها مینای دندان را شکسته و بافت‌های ظریف داخل دندان را می‌خورند. این می‌تواند عصب را در معرض دید قرار دهد و باعث درد خفیف تا شدید شود.

عفونت‌های سینوسی همچنین ممکن است باعث درد دندان در برخی افراد شود. این علامت با تخلیه عفونت از سر ایجاد می‌شود. علائمی مانند درد و فشار ناشی از عفونت ممکن است در شب بیشتر آسیب ببیند.

دندان درد به خصوص در شب آزاردهنده و دردناک است زیرا چیز زیادی برای حواس پرتی فرد از درد وجود ندارد. دندان درد در شب می‌تواند خوابیدن را بسیار دشوار کند.

با این حال، افراد می‌توانند روشهای زیر را برای تسکین درد امتحان کنند:

    داروهای مسکن

مصرف داروهای مسکن بدون نسخه مانند استامینوفن (تیلنول) یا ایبوپروفن (Advil) یک راه سریع و ساده برای بسیاری از مردم برای کاهش مؤثر دندان درد خفیف تا متوسط است.

    کمپرس سرد

استفاده از کمپرس سرد ممکن است به کاهش درد دندان کمک کند. کمپرس سرد به منقبض شدن رگ‌های خونی در ناحیه درد کمک می‌کند و می‌تواند درد را کاهش دهد و به فرد اجازه دهد به خواب برود.

    بالا بردن سر

جمع شدن خون در سر ممکن است باعث درد و التهاب اضافی شود. برای برخی از افراد، بالا بردن سر با یک یا دو بالش اضافی ممکن است درد را به اندازه کافی برای خواباندن آنها تسکین دهد.

    ژل‌ها و پمادهای بی حس کننده

برخی از پمادهای دارویی نیز ممکن است به کاهش درد دندان کمک کنند. ژل‌ها و پمادهای بی حس کننده که حاوی موادی مانند بنزوکائین هستند ممکن است ناحیه را بی حس کنند.

    آب نمک

یک آبکشی ساده با آب نمک یک درمان خانگی رایج برای دندان درد است.

آب نمک یک عامل ضد باکتری طبیعی است منبع معتبر، بنابراین ممکن است التهاب را کاهش دهد. این به نوبه خود به محافظت از دندان‌های آسیب دیده در برابر عفونت کمک می‌کند.

شستشو با آب نمک همچنین ممکن است به حذف هرگونه ذرات غذا یا بقایای چسبیده در دندان یا لثه کمک کند.

  شستشو با پراکسید هیدروژن

پریودنتیت یک عفونت جدی لثه است که عموماً در نتیجه عدم رعایت بهداشت دهان و دندان ایجاد می‌شود. این می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی مانند درد، خونریزی لثه و دندان‌هایی شود که در حفره آنها شل می‌شود. شستشو با دهانشویه پراکسید هیدروژن به کاهش پلاک و علائم پریودنتیت کمک می‌کند.

    چای نعناع

نوشیدن چای نعناع نیز ممکن است به طور موقت درد ناشی از دندان درد را تسکین دهد.

محققان توجه دارند که نعناع حاوی ترکیبات ضد باکتری و آنتی اکسیدان است. منتول، یک ماده فعال در نعناع، نیز ممکن است اثر بی حسی خفیفی روی نواحی حساس داشته باشد.

    میخک

اوژنول، که یکی از ترکیبات اصلی موجود در میخک است، می‌تواند درد دندان را کاهش دهد. نتایج یک آزمایش بالینی در سال ۲۰۱۵ نشان داد که افرادی که بعد از کشیدن دندان اوژنول را روی لثه‌ها و حفره خود قرار داده‌اند، در طول بهبود درد و التهاب کمتری داشته‌اند.

اوژنول به عنوان یک مسکن عمل می‌کند، به این معنی که این ناحیه را بی حس می‌کند.

    سیر

اثر ضد باکتریایی سیر ممکن است به از بین بردن باکتری‌های دهان کمک کند. سیر یک ماده رایج خانگی است که برخی افراد برای تسکین درد دندان از آن استفاده می‌کنند.

آلیسین، که ترکیب اصلی سیر است، دارای اثر ضد باکتریایی قوی است که ممکن است به از بین بردن باکتری‌های دهان که منجر به ایجاد حفره و درد دندان می‌شود، کمک کند.

 ترجمه از شفقنا زندگی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha