سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳
کد خبر: 319378

خمیردندان عسلی یک خمیردندان طبیعی با استفاده از عسل و نمک است که می‌توانید برای کودکان درست کنید.عسل خاصیت آنتی بیوتیکی دارد و مخلوط آن با نمک علاوه بر سفید کردن دندان محیط دهان و دندان را هم ضدعفونی می کند.

خمیردندان عسلی برای کودکان

سلامت نیوز:خمیردندان عسلی یک خمیردندان طبیعی با استفاده از عسل و نمک است که می‌توانید برای کودکان درست کنید.عسل خاصیت آنتی بیوتیکی دارد و مخلوط آن با نمک علاوه بر سفید کردن دندان محیط دهان و دندان را هم ضدعفونی می کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،مصرف این نوع خمیردندان طبیعی و ارگانیک، نه تنها آثار سوء برای دندان و لثه ها ندارد بلکه خواص درمانی متعددی دارد و چون یک ترکیب خوراکی است با بلعیدن احتمالی آن، باز هم از مصرف خمیردندان، لذت خواهید برد.


 روش تهیه
دو واحد نمک طبیعی ( نمک کانی؛ معدنی یا نمک دریا ) را با پنج واحد عسل مخلوط کنید.اگرچه نمک طبیعی توصیه می شود اما اگر هم آن را پیدا نکردید، به همین نمک موجود در بازار اکتفا کنید.


 چند نمونه خمیردندان عسلی
به ترکیب پایه، سه تا پنج قطره عصاره نعناع (اسانس نعناع) بیفزایید.این  کار باعث خوشبو کردن دهان و افزایش خاصیت ضدعفونی کنندگی این نوع خمیردندان می شود .به ترکیب پایه یک واحد دارچین اضافه کنید این  کار باعث استحکام بیشتر لثه ها، کاهش بزاق و آبریزی دهان در هنگام خواب می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha