گروهی از محققان یک روش نانومکانیکی جدید برای آزمایش‌ سریع و یک مرحله‌ای ابداع کرده‌اند که می‌تواند پاسخ ایمنی ناشی از انواع مختلف ویروس کرونا را به سرعت مشخص کند، این آزمایش برای بررسی اثربخشی واکسن‌های کرونا بسیار مناسب است.

روشی برای تعیین اثربخشی واکسن‌های کرونا ارایه شد

سلامت نیوز:گروهی از محققان یک روش نانومکانیکی جدید برای آزمایش‌ سریع و یک مرحله‌ای ابداع کرده‌اند که می‌تواند پاسخ ایمنی ناشی از انواع مختلف ویروس کرونا را به سرعت مشخص کند، این آزمایش برای بررسی اثربخشی واکسن‌های کرونا بسیار مناسب است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، روش ارایه شده محققان ابزار جدیدی برای ردیابی ایمنی عفونت در طول زمان و تجزیه و تحلیل نامزدهای جدید واکسن ارائه می‌دهد.


به گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،این گروه تحقیقاتی با هدایت پروفسور مارتین هگنر، محقق اصلی در مرکز ترینیتی برای تحقیق در مورد نانوادوات و نانوساختارهای تطبیقی (CRANN) در ایرلند، روش کمی برای طبقه‌بندی مستقیم خواص متغیرهای اتصال برای غربالگری انواع نوظهور ویروس ارائه کردند.


مزیت اصلی این روش جدید در مقایسه با روش‌های موجود مانند آزمایش ELISA این است که این روش جدید در حالی که به همان اندازه حساس است، قادر به تشخیص مستقیم انواع مختلف ویروس‌ها بوده و می‌تواند این کار را در کسری از زمان انجام دهد.


پروفسور هگنر و همکارانش بر انواع نگران‌کننده ویروس کرونا و پاسخ ایمنی هومورال ایجاد شده تمرکز کردند، ایمنی هومورال یک واکنش ایمنی است که به واسطه آنتی‌بادی انجام می‌شود.  این پاسخ هنگامی رخ می‌دهد که مواد خارجی در بدن تشخیص داده شود. با توجه به اینکه ویروس کرونا جهش‌های قابل توجهی در پروتئین سنبله خود ایجاد کرده است، این موضوع می‌تواند اثر واکسن‌های فعلی و درمان‌های آنتی‌بادی مونوکلونال را تضعیف کند.


فناوری توسعه یافته توسط پروفسور هگنر و تیمش می‌تواند به مطالعات توسعه واکسن در مرحله یک تا سه با تمرکز بر مقایسه الگوهای حفاظتی و تجزیه و تحلیل نامزدهای جدید واکسن کمک کند. یافته‌های این تیم در مجله بین رشته‌ای Nanoscale Advances منتشر شده‌ است.


هگنر گفت: اندازه‌گیری‌های ما با تجزیه و تحلیل آماری مطابقت دارد. این فناوری جدید می‌تواند به بهبود و سرعت بخشیدن فرایند هدایت بهداشت عمومی کمک کند،  این روش مستقیم، فرآیند آماده‌سازی نمونه را که در ELISA شامل بسیاری از شستشوها و مراحل انتظار می‌شود، بسیار ساده می‌کند. بنابراین، مقدار مواد مصرفی مورد نیاز و در نتیجه هزینه نسبی را کاهش می‌دهد و برای استفاده در شرایط اضطراری مناسب خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha