سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷
کد خبر: 319384

در سنین بالا باید حتما هر شش ماه یک بار به دندان پزشک مراجعه کرد تا به طور کامل وضعیت دندان‌ها بررسی شود. بسیاری از سالمندان توانایی رسیدگی به نظافت دهان و دندان را ندارند و نمی‌توانند از مسواک به درستی استفاده کنند، در چنین شرایطی می‌توانید از مسواک برقی استفاده کنید.استفاده از نخ دندان به شدت توصیه می‌شود.

نکات مهم سلامت دهان و دندان در سالمندی

سلامت نیوز:  در سنین بالا باید حتما هر شش ماه یک بار به دندان پزشک مراجعه کرد تا به طور کامل وضعیت دندان‌ها بررسی شود.  بسیاری از سالمندان توانایی رسیدگی به نظافت دهان و دندان را ندارند و نمی‌توانند از مسواک به درستی استفاده کنند، در چنین شرایطی می‌توانید از مسواک برقی استفاده کنید.
استفاده از نخ دندان به شدت توصیه می‌شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ، باید مصرف دخانیات را به حداقل برسانید یا ترجیحا قطع کنید، زیرا مصرف آن می‌تواند سبب بروز خشکی دهان شود.مصرف زیاد مواد قندی علاوه بر ضررهای دیگر در سنین سالمندی، باعث پوسیدگی سریع‌تر دندان‌ها می‌شود.


 بیشتر سالمندان به دلیل مصرف برخی داروهای خاص دچار خشکی دهان می‌شوند. خشکی دهان سبب گسترش باکتری‌ها در دهان و در نتیجه ابتلا به بیماری‌های مختلف در این قسمت از بدن می‌شود. اگر به خشکی دهان دچار شده‌اید لازم است این مسئله را با پزشک در میان بگذارید. نوشیدن زیاد آب به ترشح بزاق و برطرف شدن خشکی دهان کمک می‌کند.


 ممکن است در دهان شما توده‌هایی به وجود بیاید که مشکوک است یا مدت زمان زیادی طول بکشد تا بهبود یابد. چنین توده‌هایی حتما باید توسط دندان پزشک بررسی شود تا علت به وجود آمدن و نوع آن‌ها مشخص شود. این مورد را جدی بگیرید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha