وسایل و تجهیزات پزشکی از آن دسته وسایلی‌ هستند که باید حتماً قبل از خرید آنها به ‌خوبی تحقیق و پرس‌وجو کنید، چراکه مستقیماً به سلامت جسمانی ما مربوط می‌شوند. یکی از این وسایل که ممکن است گاهی اوقات افراد مختلفی به آن احتیاج پیدا کنند، سوند نلاتون است. در این مقاله می‌خواهیم به بررسی سوند نلاتون بپردازیم و راهنمای خرید مناسبی را در این مورد به شما ارائه کنیم.

چگونه یک سوند مناسب تهیه کنیم؟

سلامت نیوز: وسایل و تجهیزات پزشکی از آن دسته وسایلی‌ هستند که باید حتماً قبل از خرید آنها به ‌خوبی تحقیق و پرس‌وجو کنید، چراکه مستقیماً به سلامت جسمانی ما مربوط می‌شوند. یکی از این وسایل که ممکن است گاهی اوقات افراد مختلفی به آن احتیاج پیدا کنند، سوند نلاتون است. در این مقاله می‌خواهیم به بررسی سوند نلاتون بپردازیم و راهنمای خرید مناسبی را در این مورد به شما ارائه کنیم.

سوند نلاتون چیست؟

اگر در حوزه پزشکی فعالیت می‌کنید یا شخص بیماری را در اطراف خودتان دارید که با مشکل تخلیه ادرار روبروست، حتماً نام سوند نلاتون به گوشتان خورده است. یکی از تجهیزات پزشکی که کاربرد بسیار زیادی دارد و در بیمارستان‌ها و حتی گاهی اوقات در خانه برای بیماران خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرد. سوند نلاتون نوعی لوله نازک و کاملاً استریل شده است که برای بیمارانی که با مشکل دفع ادرار روبرو هستند و به هر دلیلی نمی‌توانند ادرار خود را به‌صورت طبیعی خارج کنند، تجویز می‌شود.

سوند نلاتون محصولی‌ست که بالون ندارد و نسبت به انواع دیگر آن، جنس نرم‌تر و منعطف‌تری دارد تا بیماران هنگام استفاده از آن اذیت نشوند. این سوند به مجاری ادرار افراد متصل می‌شود تا با ورود به مثانه بتواند مایع ادرار را جمع‌آوری کند. لازم است بدانید که از این وسیله برای نمونه‌گیری هم استفاده می‌شود و حتی گاهی اوقات می‌توانید برای تخلیه ترشحات بینی هم از آن استفاده کنید.

راهنمای خرید سوند نلاتون

سوندهای نلاتون مانند هر وسیله پزشکی دیگری، ویژگی‌های خاص خودشان را دارند که باید با توجه به نیاز خودتان، یکی از آنها را انتخاب و خریداری کنید. هنگام خرید سوند نلاتون بهتر است 3 نکته بسیار مهم زیر را در نظر بگیرید تا بتوانید تجربه خرید موفقی را داشته باشید.

  • انتخاب سایز مناسب

اولین نکته اینکه سوند نلاتون دارای سایزهای مختلفی‌ست و مقیاس اندازه‌گیری آن به‌صورت گیج فرانسوی لحاظ شده است که باید متناسب با هر فرد انتخاب شود. در نظر داشته باشید که هرچقدر سایز سوند افزایش پیدا کند، قطر آن هم بیشتر می‌شود. برای انتخاب سایز باید از عدد 6 تا 26 را متناسب با نوع استفاده و همچنین جثه بیمار انتخاب کنید. سایز مناسب، سایزی است که فشاری زیادی را روی مجاری ادراری فرد وارد نکند و بتواند ادرار را به خوبی به خارج از بدن هدایت کند. توجه داشته باشید که در صورت انتخاب سایز نامناسب، مشخصاً فرد بیمار اذیت می‌شود و ادرار به بیرون نشت پیدا می‌کند.

  • توجه به عوارض سوند نلاتون

یکی از اصلی‌ترین عوارضی که ممکن است افراد مختلف هنگام استفاده از نلاتون با آن روبرو شوند، عفونت مجاری ادرار است! برای جلوگیری از این موضوع باید هنگام استفاده و تعویض سوند، از روان‌کننده‌ها استفاده کنید. سعی کنید سوند نلاتونی را انتخاب کنید که از جنس عالی تهیه شده باشد؛ چراکه این مسئله به شما کمک می‌کند تا از عفونت‌های مرتبط با مجاری ادراری جلوگیری کنید.

  • انتخاب رنگ مناسب

یکی دیگر از نکاتی که باید در نظر بگیرید، رنگ سوند نلاتون است! رنگ سوند نشان‌دهنده نوع استفاده از آن است. به‌عنوان مثال زنان بالغ می‌توانند ار رنگ سفید استفاده کنند که قطر خارجی آن 4 میلی متر و گیج فرانسوی آن 14 است. همچنین رنگ‌های دیگری هم وجود دارد که هریک ویژگی‌های خاص خودشان را دارند.

با رعایت این چندتا نکته به راحتی می‌توانید یک خرید مناسب انجام دهید تا علاوه‌بر رفع نیاز بیمارتان، مشکلی خاصی هم برای او به‌وجود نیاید.

خرید سوند نلاتون از سرمد درمان

اگر قصد خرید سوند نلاتون از یک فروشگاه معتبر را دارید، پیشنهاد ما به شما فروشگاه اینترنتی سرمد درمان است. سرمد درمان یکی از فروشگاه‌های فعال در حوزه پزشکی‌ست که تاکنون توانسته نیاز بسیاری از بیماران را برطرف کند. این شرکت در زمینه تولید محصولات پزشکی یک‌بار‌مصرف فعالیت می‌کند و از سال 1377 شروع به‌کار کرده است. سرمد درمان تمام مجوزهای لازم برای فروش محصولات پزشکی را دارد، به این ترتیب مشتریان می‌توانند با خیالی آسوده خرید خودشان را انجام دهند.

برای خرید سوند نلاتون فقط کافیست وارد سایت سرمد درمان به آدرس sarmaddarman.com شوید و متناسب با نیاز خودتان یک یا چند مورد را خریداری کنید. همچنین اگر قبل از خرید محصولات پزشکی این فروشگاه نیاز به مشاوره داشتید، می‌توانید از طریق بخش پشتیبانی آنلاین یا پشتیبانی تلفنی سوالات خودتان را از کارشناسان این سایت بپرسید تا شما را کاملاً راهنمایی کنند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha