معاون درمان وزارت بهداشت، با عنوان این مطلب که هنوز سویه غالب در کشور همان سویه دلتا است، گفت: سویه جدیدی مشاهده نشده که مردم را نگران کند.

باید آماده سخت‌ترین شرایط کرونایی باشیم/۱۸ هزار بیمار بستری داریم

سلامت نیوز:معاون درمان وزارت بهداشت، با عنوان این مطلب که هنوز سویه غالب در کشور همان سویه دلتا است، گفت: سویه جدیدی مشاهده نشده که مردم را نگران کند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، قاسم جان بابایی، در گفتگو با شبکه خبر سیما، با بیان اینکه هنوز وارد پیک ششم کرونا نشده ایم، اما باید مراقب باشیم، افزود: نگرانی‌های مردم باید کاهش یابد، اما نباید بی توجهی کنیم.


وی گفت: باید خود را برای سخت‌ترین شرایط آماده کنیم. آغاز پیک‌ها با روابط اجتماعی و ارتباط با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مردم رخ می‌دهد.
جان بابایی افزود: در پیک چهارم و پنجم بیشترین جان باختگان مربوط به افراد بالای ۶۰ سال بود.


معاون درمان وزارت بهداشت گفت: به دلیل روند واکسیناسیون، انتظار می‌رفت پیک پنجم شدید نباشد، اما آمار بستری‌ها ۲ تا ۳ برابر بیشتر از پیک‌های قبل بود.
وی افزود: هم اکنون ۱۸ هزار بیمار بستری داریم که ۴ هزار تن از آنها در بخش‌های ویژه هستند.


جان بابایی با اعلام اینکه از آغاز پیک پنجم تاکنون بیش از ۷۵۰ هزار بستری داشته ایم، گفت: نباید درباره احتمال شروع پیک‌ها زودتر تصمیم بگیریم.


معاون درمان وزارت بهداشت، در ادامه به وضعیت واکسیناسیون در کشور اشاره کرد و با بیان اینکه واکسن‌های ایرانی کرونا بسیار مطمئن هستند، افزود: از آنجایی که مسئول پیگیری عوارض واکسن هستم، چنانچه عارضه‌ای رخ بدهد، پرونده‌ها را تک تک بررسی می‌کنیم.


جان بابایی بر حفظ فاصله گذاری اجتماعی تاکید کرد و گفت: خطرناک‌ترین زمان برای مردم زمان بدون ماسک است.


وی افزود: هنوز درمان مؤثری برای بیماری کرونا در دسترس نیست و هیچ واکسنی اثر بخشی صد درصد ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha