به نظر می‌رسد که زنان باردار و شیرده نسبت به اولین دوز واکسن کووید ۱۹ واکنش ضعیفی دارند و این موضوع اهمیت دریافت هر ۲ دوز استاندارد واکسن کووید را در این گروه بیان می‌کند.

جنسیت جنین پاسخ ایمنی مادر به واکسن کووید را تغییر می‌دهد

سلامت نیوز: به نظر می‌رسد که زنان باردار و شیرده نسبت به اولین دوز واکسن کووید ۱۹ واکنش ضعیفی دارند و این موضوع اهمیت دریافت هر ۲ دوز استاندارد واکسن کووید را در این گروه بیان می‌کند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، بر اساس نتایج تحقیقات جدید پاسخ ایمنی به یک دوز واکسن مدرنا و فایزر در گروهی از زنان باردار نسبت به گروه زنان غیرباردار ضعیف‌تر بود. اگر چه همه شرکت‌کنندگان آنتی‌بادی‌های کووید در برابر ویروس را ایجاد کردند اما سایر پاسخ‌های ایمنی مانند عملکرد گیرنده آنتی‌بادی در گروه زنان باردار بعد از دریافت دوز دوم به سطح استاندارد رسید. 


به گزارش نیوز، نتایج مطالعات منتشر شده در نشریه Science Translational Medicine نشان داد زنان باردار در برابر علائم کووید آسیب‌پذیر هستند. برخی از افراد به دلیل نگرانی‌هایی که تا حد زیادی با نتایج تحقیقات در مورد تاثیر واکسن بر باروری و شیر مادر ایجاد شده از دریافت واکسن اجتناب کرده‌اند.


کریستیان اویس و همکاران وی از دانشکده پزشکی دانشگاه دوک ایالات‌متحده که در این مطالعه شرکت نکرده‌اند، معتقدند که این نتایج نشان می‌دهد واکسیناسیون در اوایل بارداری و دوز تقویتی در اواخر بارداری در به حداکثر رساندن انتقال آنتی‌بادی از طریق شیر مادر کمک می‌کند.


دومین مطالعه منتشر شده در همان نشریه نشان می‌دهد زنان باردار با جنین مذکر با آنتی‌بادی‌های کمتری برای مقابله با ویروس و سایر تغییرات ایمنی در مقایسه با جنین مونث پاسخ می‌دهد.


اویوس و همکاران وی در تفسیر این نتایج گفتند تحقیقات بیشتری برای درک پاسخ زنان باردار به کووید و واکسیناسیون مورد نیاز است.


محققان می‌گویند: این مطالعات فراخوان برای مشارکت زنان باردار در آزمایش‌های بالینی در مراحل مختلف بارداری را بیان می‌کند تا از این طریق توسعه واکسن‌ها افزایش یابد.

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha