یک مطالعه جدید رابطه بین احساس هدفمندی در افراد و توانایی آنها در به خاطر آوردن جزئیات آن را نشان داد.

هدفمندی در زندگی با حافظه بهتر مرتبط است

سلامت نیوز:یک مطالعه جدید رابطه بین احساس هدفمندی در افراد و توانایی آنها در به خاطر آوردن جزئیات آن را نشان داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر ، محققان دانشگاه فلوریدا دریافتند در حالی که هم احساس هدفمندی و هم عملکرد شناختی باعث می‌شود خاطرات راحت تر به خاطر سپرده شوند، اما فقط احساس هدفمندی از مزایای شفافیت و انسجام برخوردار است.


به گزارش  ساینس دیلی،«آنجلینا ساتین»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «خاطرات شخصی واقعاً در زندگی روزمره نقش مهمی ایفا می‌کنند. آنها به ما در تعیین اهداف، کنترل احساسات و ایجاد صمیمیت با دیگران کمک می‌کنند. ما همچنین می‌دانیم افرادی که دارای هدف بیشتری هستند در تست‌های حافظه عینی، مانند به خاطر سپردن یک لیست از کلمات، بهتر عمل می‌کنند.»


حدود ۸۰۰ شرکت کننده در مطالعه در مورد هدف خود و انجام وظایفی که سرعت پردازش شناختی آنها را اندازه گیری می‌کرد، در ژانویه و فوریه ۲۰۲۰، قبل از شیوع بیماری همه گیر کروناویروس در ایالات متحده، گزارش کردند. محققان سپس توانایی شرکت کنندگان در بازیابی و توصیف خاطرات شخصی را اندازه گیری کردند.


شرکت کنندگان دارای احساس هدفمندی قوی‌تر در زندگی گزارش کردند که خاطرات آنها در دسترس تر، منسجم و زنده‌تر از شرکت کنندگان با هدفمندی کمتر است.


افرادی که دارای هدفمندی بالاتری هستند نیز بسیاری از جزئیات حسی را گزارش کرده اند و هنگامی که از آنها خواسته شد تا یک خاطره را بازیابی کنند، احساس مثبت بیشتر و احساس منفی کمتری گزارش کردند.


هدف داشتن در زندگی ارتباط مداومی با حافظه بهتر دوره‌ای نظیر به خاطر آوردن تعداد درست کلمات، دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha