سالمندی یکی از برهه های حساس و دارای اهمیت در زندگی هر شخص و خانواده ای است. تعیین سن سالمندی قراردادی است که در ایران از 60 سالگی به بعد در نظر گرفته شده است. طبق پیش بینی منابع بین المللی در سال های نه چندان دور ساختار جمعیتی ایران به یک ساختار کاملا سالخورده تغییر خواهد کرد؛ که متاسفانه درحال حاضر، ایران تدابیر چندانی برای گذراندن این برهه از زندگی در نظر نگرفته است.

تکنولوژی در «زیمد» عصای دست سالمندان می شود

سلامت نیوز:سالمندی یکی از برهه های حساس و دارای اهمیت در زندگی هر شخص و خانواده ای است. تعیین سن سالمندی قراردادی است که در ایران از 60 سالگی به بعد در نظر گرفته شده است. طبق پیش بینی منابع بین المللی در سال های نه چندان دور ساختار جمعیتی ایران به یک ساختار کاملا سالخورده تغییر خواهد کرد؛ که متاسفانه درحال حاضر، ایران تدابیر چندانی برای گذراندن این برهه از زندگی در نظر نگرفته است.


راه حل چیست؟
آموزش افراد، سالمندان و خانواده های آن ها موثر ترین گام در برخورد با این شرایط است؛ در گذشته گفته می شد جوانان باید عصای دست والدین خود در پیری باشند. اما چگونه؟


در دنیای مدرن امروز که مشغله ی زندگی بیش از گذشته است؛ اگر فرزندان توانمند و پر تلاش باشند، در نهایت از عهده زندگی خود برآیند.
خوشبختانه در بین این همه ناامیدی جای بسی خوشحالی وجود دارد، وب سایتی در ایران به اهمیت این مساله پرداخته و در این راستا اقداماتی انجام داده است.


زیمد چیست؟ و چه خدماتی ارائه می دهد؟
وب سایت زیمد به نشانی zimed.ir و با شعار «زیمد، عصای دست سالمندان» هدف آموزش و افزایش آگاهی برای دوره سالمندی طراحی شده است.
با وجود اینکه از زمان راه اندازی این سایت بیش از چند ماه نمی گذرد؛ اما فعالیت در خور توجه آن باعث استقبال گسترده شهروندان و بستگان افراد سالمند شده است.


در این سایت، حدود 5 هزار محتوای آموزش سلامت سالمندی از منابع معتبر علمی تهیه شده و در اختیار کاربران قرار داده شده است.


کاربران می توانند محتوای آموزش سلامت در دوران سالمندی در حوزه ورزش و فعالیت جسمانی، شیوه صحیح تمرینات مناسب در این دوران، اطلاعات لازم در خصوص تغذیه و مکمل های مورد نیاز و به طور کلی اطلاعاتی درخصوص ارتقای سلامت روان و جسم خود را  در این سایت به دست آورده و مطالعه کنند.
برای تفهیم بیشتر برخی مطالب نیز کلیپ ها و فایل های صوتی و تصویری طراحی شده تا نیاز  اکثر مخاطبان رفع شود و همگان بتوانند از محتوای سایت بهره مند شوند.


جالب این که مخاطب این محتواهای آموزشی فقط سالمندان نیستند؛ بلکه افراد جوان برای کسب آگاهی و ارتباط موثر  با سالمندان و نیز میانسالان برای افزایش آگاهی و آمادگی خود برای ورود به سنین سالمندی می توانند از محتوای سایت بهره لازم و کافی ببرند.


دیگر خدمات زیمد
از آنجایی که افزایش آگاهی در هر حوزه ای از جمله سلامت باعث افزایش نیازها و تقاضاها می شود؛ زیمد برای راحتی کاربران برخی تجهیزات و خدمات رفاهی را به کاربران عرصه می کند؛ تا افراد بتوانند آسان تر نیاز های خود را برآورده کنند.


برای مثال سالمندی با مطالعه محتوای سایت با علائم دیابت،  فشار خون بالا یا هر بیماری دیگر آشنا می شود، اما برای وی امکان خروج از منزل و ویزیت توسط پزشک به هر دلیلی از جمله ناتوانی جسمی، ترس از کرونا و... وجود ندارد.


در این مرحله وی می تواند متقاضی ویزیت در منزل، گرفتن نمونه خون در منزل، پرستاری و مراقبت در منزل و... شود.


چگونه خدمات پزشکی و پرستاری را در منزل دریافت کنیم؟
اپلیکیشن زیمد پاسخگوی نیازها و خدمات غیر حضوری کاربران است. افراد باید ابتدا این برنامه را از گوگل پلی یا بازار دانلود و بر روی گوشی های هوشمند خود نصب کنند. سپس در قسمت مربوطه اطلاعات لازم را وارد نموده و در صورت نیاز تقاضای کمک کنند. برای دریافت برنامه اینجا کلیک کنید.


امکان یادآوری مصرف داروها از دیگر کاربردهای اپلیکیشن زیمد


متاسفانه فراموشی یکی از معضلات شایع دوران سالمندی است. فرزندان نگران مصرف به موقع داروهای والدینخود هستند، اما از آنجایی که امکان حضور دائمی یا چندین بار در روز  و حتی یادآوری برایشان فراهم نیست؛ این اپلیکیشن به یاری آن ها شتافته است.


افراد می توانند در این اپلیکیشن تاریخ و ساعت مصرف دارو را تنظیم و روی یادآور قرار دهند. تا در ساعت مقرر با هشدار، مصرف دارو را یادآوری کند.


فروشگاه تخصصی سالمندان در زیمد؟


به تازگی زیمد کالاهای مورد نیاز سلامت افراد، مخصوصا سالمندان را  مانند فروشگاه اینترنتی در معرض فروش گذاشته است تا افراد پس از حس نیاز به یک کالا برای سنجش سطح سلامت خود و حتی پیشگیری از بروز بیماری ها یا آسیب های جزئی کالای خود را بدون وقفه سفارش داده و خریداری کنند.


در زیمد امکان خرید کالا در حوزه های زیر وجود دارد:


•    تجهیزات پزشکی ارتوپدی ایمن سازی( تجهیزات ایمنی)  ابزار مناسب تناسب اندام و ...
•    در برخی مواقع می توان از تخفیف های ویژه سایت نیز بهره مند شد.
حائز اهمیت است که سالمندان قشر بسیار حساس و آسیب پذیری هستند چه از نظر روحی وروانی و چه از نظر جسمی. لذا تهیه هدیه کوچکی برای پدر بزرگ و مادربزرگ هایمان بسیار ارزنده است و می تواند حس خوشایندی به آن ها القا کند.


اگر شما در انتخاب هدیه مناسب برای پدر و مادر بزرگ هایتان دچار مشکل و تردید هستید، می توانید به قسمت فروشگاه لوازم سالمندان، بخش هدایای سالمندان مراجعه کنید و به راحتی هدیه مورد نظر را پیدا کرده و انتخاب کنید.


به امید روزی که سالمندان با این برهه از زندگی ارتباط موثر برقرار کرده، دانش و آگاهی خود را افزایش دهند تا بتوانند سالم و با آرامش خاطر زندگی کنند.
گفتنی است که نام زیمد برگرفته از زندگی و مدیکال (پزشکی) است این مجموعه با هدف افزایش آگاهی افراد مختلف اعم از جوانان، میانسالان و سالمندان در خصوص سالمندی و با شعار «عصای دست سالمندان» در حوزه مختلف آموزشی و خدمات رسانی فعالیت می کند تا زمینه مساعدی برای درمان و پیشگیری بیماری، افزایش روحیه و اعتماد به نفس و معرفی ورزش های مناسب افراد مسن را فراهم نماید.


علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت زیمد به نشانی https://zimed.ir/ مراجعه کنند. همچنین صفحه اینستاگرام این مجموعه به نشانی https://www.instagram.com/zimed_ir/ در دسترس است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سعید ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    0 0
    ممنون از مطالب خوبتون.