چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴
کد خبر: 319438

عضو کمیته علمی و کشوری کنترل و مقابله با ویروس کووید ۱۹ با اشاره به اینکه کرونا آمار مبتلایان به اضطراب، افسردگی و وسواس را افزایش داده است گفت:نگرانی در شرایط کرونا امری طبیعی است و سبب می شود افراد در رعایت پروتکل های بهداشتی اهتمام داشته باشند.

چگونه اضطراب را از نگرانی تمایز دهیم؟

سلامت نیوز:عضو کمیته علمی و کشوری کنترل و مقابله با ویروس کووید ۱۹ با اشاره به اینکه کرونا آمار مبتلایان به اضطراب، افسردگی و وسواس را افزایش داده است گفت:نگرانی در شرایط کرونا امری طبیعی است و سبب می شود افراد در رعایت پروتکل های بهداشتی اهتمام داشته باشند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،جلال یونسی، دبیر بورد تخصصی روانشناسی بالینی و عضو کمیته علمی و کشوری کنترل و مقابله با ویروس کووید ۱۹  اظهار داشت: همزمان با شیوع کرونا و ایجاد موج‌های مختلف از این بیماری سه نوع بیماری روانشناختی شامل اضطراب، وسواس و افسردگی نسبت به قبل از شیوع کرونا افزایش یافته است.


 وی افزود: کاهش تعاملات اجتماعی و حذف بسیاری از رفت و آمدها و صله رحم‌ها سبب شده که افراد به صورت مستقیم و غیرمستقیم گرفتار عوارض روانشناختی ناشی از کرونا شوند.


دبیر بورد تخصصی روانشناسی بالینی با اشاره به اینکه نگرانی با اضطراب دو مفهوم متفاوت دارند، گفت: زمانی که نگرانی ناشی از ابتلا به کرونا تبدیل به اضطراب و در شرایط بالاتر تبدیل به فوبیا و وحشت شود باید حتماً مداخلات روانشناختی و روانپزشکی برای بیمار انجام گیرد.وی خاطر نشان کرد: نگرانی در شرایط کرونا امری طبیعی است و سبب می شود افراد در رعایت پروتکل های بهداشتی اهتمام داشته باشند ولی زمانی که نگرانی تبدیل به اضطراب شود باید درمان در این زمینه صورت گیرد.


یونسی گفت: نگرانی در شرایط کرونا سبب می‌شود که افراد در ارتقای آگاهی خود در مورد کرونا اقدام کنند و این امر سبب استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و حتی اهتمام در دریافت واکسن می‌شود.


وی درباره پرسشی مبنی بر اینکه افراد چگونه اضطراب و نگرانی را از یکدیگر شناسایی کنند؟ گفت: زمانی که نگرانی به صورتی باشد که در زندگی فردی و اجتماعی افراد اختلال ایجاد کند و خواب، کار و ارتباط با دیگران دچار مشکل شود نیاز به مداخلات روان‌درمانی برای فرد داریم و نشان می‌دهند و نگرانی آن تبدیل به اضطراب شده و در صورتی که روان درمانی جواب ندهد فرد به روانپزشک ارجاع داده خواهد شد تا مداخلات دارو درمانی برای آن انجام گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha