رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم برخی شایعات در خصوص واکسن به سلامت مردم و جامعه آسیب بزند، گفت: در حال حاضر ماسک و واکسن بهترین سلاح‌ مبارزه با ویروس کرونا به حساب می‌آید.

بهترین سلاح‌ مبارزه با کرونا

سلامت نیوز: رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم برخی شایعات در خصوص واکسن به سلامت مردم و جامعه آسیب بزند، گفت: در حال حاضر ماسک و واکسن بهترین سلاح‌ مبارزه با ویروس کرونا به حساب می‌آید.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، دکتر «محمدمهدی گویا» روز چهارشنبه در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا استان کرمانشاه در سرسرای شهدای دولت استانداری، واکسیناسیون را یکی از ارکان اصلی کنترل بیماری معرفی کرد و افزود: اگر مردم پروتکل های بهداشت فردی و اجتماعی را رعایت نکنند این اقدام به نتیجه مطلوب نمی رسد.


وی با بیان اینکه کنترل بیماری کرونا پنج رکن دارد، گفت: رکن اول پیشگیری از ابتلای مردم به هر وسیله ای است که نیاز به فرهنگ سازی با استفاده از ظرفیت رسانه ها و کمک سازمان‌ها دارد و حتی اگر لازم باشد اقدامات سختگیرانه در این زمینه اعمال شود.


دکتر گویا با بیان اینکه اقدام بعدی درمان سرپایی بیماران و انجام اقدامات تشخیصی سریعتر است، ادامه داد: رکن دیگر کاهش مدت زمان بستری مبتلایان و همچنین تقویت مراکز بستری موقت است.


رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: رکن دیگر کنترل کرونا این است که با انجام اقدامات پیشگیرانه تا حد ممکن اجازه ندهیم کار بیمار به آی سی یو و دستگاه تنفس مصنوعی کشیده شود.


وی با بیان اینکه عدم رعایت پروتکل ها و واکسن هراسی، مشکل اصلی ما در پیشگیری از کروناست، گفت: آنچه که به سلامت روح و روان آدم لطمه می زند شایعاتی است که در خصوص تزریق واکسن کرونا بیان می شود.


دکتر گویا با بیان اینکه مردم نباید تحت هیچ شرایطی به شایعات مطرح شده اعتماد کنند، گفت: در حال حاضر واکسن و ماسک بهترین سلاح های ما در برابر ویروس کروناست.


این مقام مسئول در عین حال با دفاع از واکسن های ایرانی تولید شده، عنوان کرد: بر اساس سنجش های دقیق و علمی بررسی شده، کمترین عارضه مربوط به واکسن های ساخت داخل بوده است.
وی در ادامه و با بیان اینکه بهترین مدیریت های کرونای سطح کشور در کرمانشاه اعمال شده است، تصریح کرد:باوجود اینکه این استان هم اکنون موارد بستری و ابتلای بالاتری نسبت به خیلی مناطق دیگر دارد اما این موارد، دلیل ضعف مدیریت بیماری در استان نیست.


۴۵ درصد مردم کرمانشاه هر ۲ دُز واکسن کرونا را دریافت کرده اند
دکتر گویا با تاکید بر اینکه مهمترین شاخص ما در این استان شاخص واکسیناسیون است، گفت: طبق آمارها ۷۵ درصد مردم استان دُز اول و ۴۵ درصد نیز هر ۲ دُز را دریافت کرده اند که انتظار می رود در هفته آینده ۸۵ درصد جمعیت استان حداقل دُز اول را دریافت کرده باشند.
وی در پایان و با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی یکی از مهمترین نقاط ضعف کنترل بیماری را توانست تا حدود زیادی برطرف کند، گفت: تلاش نیروهای مقاومت بسیج، هلال احمر، نیروهای مسلح، مجموعه وزارت کشور و سایر دستگاه ها کمک بسیار خوبی در این زمینه بود و باعث شد بیماری کنترل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha