چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲
کد خبر: 319442

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، در طول امروز (۲۸ مهرماه) بر تندی وزش باد افزوده می‌شود که پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد، اگرچه با وزش باد نسبتاً شدید احتمال گسیل گرد و خاک در مناطق مستعد و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نخواهد بود.

کاهش کیفیت هوای تهران در پی خیزش گرد و خاک

سلامت نیوز:براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، در طول امروز (۲۸ مهرماه) بر تندی وزش باد افزوده می‌شود که پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد، اگرچه با وزش باد نسبتاً شدید احتمال گسیل گرد و خاک در مناطق مستعد و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نخواهد بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، بنابر پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در صبح امروز (۲۸ مهرماه) همزمان با آغاز تردد خودروها، کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از حاکمیت جو نسبتاً آرام طی ساعات گذشته و انباشت آلاینده‌ها است.

تداوم ناپایداری جوی و وزش باد مؤثر تا اواخر وقت چهارشنبه (۲۸ مهرماه) از تجمع آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد، هرچند هم‌زمان با افزایش ترافیک شامگاهی تجمع آلاینده‌ها و برقراری وضعیت نامطلوب کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد پیش‌بینی می‌شود.

با کاهش تندی باد و انباشت آلاینده‌ها تا صبح روز پنجشنبه (۲۹ مهرماه) همراه با ترافیک صبحگاهی، کیفیت هوا در مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

 با رشد ناپایداری جوی در طول روز پنجشنبه (۲۹ مهرماه) و وزش باد مؤثر به‌تدریج شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم خواهد شد همچنین تداوم این شرایط جوی و احتمال بارش پراکنده تا شامگاه پنجشنبه (۲۹ مهرماه) سبب خواهد شد که ازغلظت ذرات معلق کاسته شود و به سبب آن کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌ قبول قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۹۰ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۸۷ و کیفیت هوا در محدوده ‌قابل قبول است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha