کنار آمدن با مشکلات شغلی گاهی اوقات بیش از حد سخت به ‌نظر می‌ رسد. استرسی که ما همراه خود به محل کار می‌بریم و حتی استرسی که در محل کار منتظر ماست، طغیان می‌ کند، سطح بهره ‌وری را کاهش داده و از لحاظ فیزیکی و روانی صدماتی به همراه دارد.

برای کاهش میزان استرس در محیط کار، ۸ گام بردارید!

سلامت نیوز: کنار آمدن با مشکلات شغلی گاهی اوقات بیش از حد سخت به ‌نظر می‌ رسد. استرسی که ما همراه خود به محل کار می‌بریم و حتی استرسی که در محل کار منتظر ماست، طغیان می‌ کند، سطح بهره ‌وری را کاهش داده و از لحاظ فیزیکی و روانی صدماتی به همراه دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا زندگی، در این میان پیدا کردن راهکارهایی برای مقابله با این میزان از استرس بسیار حائز اهمیت است و البته باید گفت خوشبختانه راه‌ های زیادی برای کاهش استرسی که در محیط کار منجر به کاهش بهره وری می شود، وجود دارد:

با خود مهربان باشید: مطمئنا هرآنچه احساس بهتری داشته باشیم نسبت به استرس و نتایج مخرب آن مقاوم ‌تر و انعطاف ‌پذیرتر خواهیم شد. لازم نیست تغییرات عمده‌ ای در زندگی ‌تان به‌ وجود آورید؛، حتی موارد ریز و کوچک نیز می ‌تواند در بهبود شرایط روحی شما بالقوه تاثیرگذار باشد. این را بدانید که با انتخاب نکات مثبت زندگی تغییر قابل توجهی در محیط کاری و محیط خانه پدید خواهد آمد.

پر جنب و جوش باشید: ورزش های ایروبیک یک روش ضداسترس است و منجر به افزایش انرژی، افزایش هوشیاری و تنش ‌زدایی از فکر و جسم می شود. حتی می‌توانید برای آرامش خاطر بیشتر هر روز به ‌مدت چند دقیقه به صدای آب گوش دهید.

مواظب وعده های غذایی تان باشید: حجم غذایی کم با افزایش وعده‌ های غذایی در طول روز می ‌تواند سطح قند خون بدن‌ تان را در حد مطلوبی نگاه دارد. قند خون پایین باعث تحریک ‌پذیری و اضطراب می ‌شود و از طرف دیگر پرخوری بیش از حد شما را سست و بی‌حال می ‌کند.

سیگار نکشید: استعمال دخانیات بخصوص زمانی که اضطراب و استرس دارید، اگرچه ممکن است احساس آرامش را به فرد تلقین کند اما نیکوتین موجود در سیگار یک ماده مخدر محرک است که خود مولد سطح بالایی از استرس محسوب می شود.

خوب بخوابید: بی‌ خوابی شما را مستعد استرس بیشتر می ‌کند. پس نباید فواید داشتن خوابی آرام و کافی را در حفظ تعادل روحی و روانی انکار کرد.

برنامه‌ریزی متعادلی داشته باشید: برنامه‌، مسئولیت‌ ها و وظایف روزانه‌ را تحلیل و بررسی کنید. کار مداوم و نداشتن تفریح صبر شما را در یک آن لبریز خواهد کرد. بین کار و زندگی خانوادگی‌، فعالیت‌ های اجتماعی و فردی خود تعادل برقرار کنید.

بیش از حد درگیر تعهدات کاری نشوید: اگر وظایف زیادی به گردن شما نهاده شده بین کارهای ضروری و غیر ضروری تفاوت قائل شوید. کارهایی که از اهمیت کمتری برخوردارند باید در انتهای فهرست قرار گیرد و یا به کلی حذف شود.

استراحت کوتاه داشته باشید: لحظاتی را تدارک ببینید تا ذهن خود را نظم داده و به استراحت بپردازید. همچنین سعی کنید در صورت امکان در هنگام ناهار از پشت میز بیرون بیایید.

منبع:helpguide


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha