دبیر کمیته علمی کشوری کرونا گفت: واکسیناسیون، رعایت پروتکل‌های بهداشتی، انجام تست‌های غربالگری و بیماریابی به موقع سه پایه اساسی است که ما را از پیک ششم بیماری کرونا دور نگه می دارد.

چه عواملی ما را از پیک ششم کرونا دور نگه می‌دارد

سلامت نیوز: دبیر کمیته علمی کشوری کرونا گفت: واکسیناسیون، رعایت پروتکل‌های بهداشتی، انجام تست‌های غربالگری و بیماریابی به موقع سه پایه اساسی است که ما را از پیک ششم بیماری کرونا دور نگه می دارد.

به گزارش سلامت نیوز، حمید رضا جماعتی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: موضوعات اول و دوم از اهمیت بیشتری برخوردار است که در اجرایی شدن آنها هم مسئولان و هم مردم نقش دارند.

وی ادامه داد: افزایش تست های غربالگری بیماری کرونا می تواند در قالب هوشمندسازی در آینده به نحو مطلوب به اجرا درآید.

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا اظهار داشت: هرچند واکسیناسیون با سرعت زیاد در حال انجام است، اما در کنار آن مردم باید همچنان پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

جماعتی بر لزوم انجام تست تشخیص بیماری و شناسایی به موقع بیماران تاکید کرد و گفت: اگر کسی به بیماری کرونا مبتلا شد، باید او را قرنطینه کرد.  

وی تصریح کرد: اصول بهداشتی از سوی اصناف و همچنین در مراکز پرازدحام و شلوغ از جمله حمل و نقل عمومی باید به دقت رعایت شود.

اگر پروتکل بهداشتی رعایت نشود، لغو دورکاری می تواند به ایجاد موج ششم کمک کند

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا توضیح داد: اگر مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند و تست های غربالگری از بیماران انجام نشود، لغو دورکاری می تواند به ایجاد موج ششم کمک کند.

وی در پاسخ سوال که آیا شرایط تهران به حد مناسب رسیده که دورکاری در استان تهران لغو شد؟ گفت: این سوال مربوط به ستاد اجرایی است، اما اگر واکسیناسیون و پروتکل ها به نحو مطلوبی رعایت می شود، می توان این کار را انجام داد.

جماعتی افزود: موضوع لغو دورکاری مربوط به ستاد اجرایی است، اما با توجه به اینکه هنوز از نظر واکسیناسیون عقب هستیم و به نظر به ایمنی جمعی نرسیدیم، اگر پروتکل ها اجرا نشود، این کار می تواند خطرناک باشد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز سه شنبه گفت: طبق برآورد دانشمندان نه تنها در ایران بلکه در جهان، موج ششم کرونا در آبان ایجاد خواهد شد. این نگرانی را داریم و می دانیم که قطعا ایجاد خواهد شد؛ البته آمادگی کامل برای مبازره با بیماری کرونا در موج ششم را داریم.

وی افزود: تاکنون ۱۲۰ میلیون دُز واکسن وارد کشور شده که همچنان تا اواسط آبان ماه ادامه دارد و به طور قطع به ۱۸۰ میلیون دُز خواهد رسید.

وزیر بهداشت ادامه داد: از مرداد ماه تاکنون حدود ۷۰ میلیون دُز واکسن تزریق شده است. برای آنکه خیالمان راحت شود حتما باید به ۸۰ درصد مردم دو دُز واکسن تزریق شود، اکنون در تزریق دُز اول به ۷۵ درصد و در دو دُز به حدود ۳۵ درصد رسیده ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha