این روزها بحث اصلی بسیاری از کشورهای جهان، نحوه تزریق واکسن کرونا به کودکان است. بر اساس داده های جدید کارآزمایی بالینی شرکت فایزر اعلام شد دوز خفیف این واکسن می تواند بیش از ۹۰ درصد در کودکان ۵ تا ۱۱ ساله موثر باشد.

دُز خفیف واکسن فایزر در کودکان مصونیت ایجاد می کند

سلامت نیوز: این روزها بحث اصلی بسیاری از کشورهای جهان، نحوه تزریق واکسن کرونا به کودکان است. بر اساس داده های جدید کارآزمایی بالینی شرکت فایزر اعلام شد دوز خفیف این واکسن می تواند بیش از ۹۰ درصد در کودکان ۵ تا ۱۱ ساله موثر باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از consumer.healthday، بر اساس نتایج پژوهش های جدید انجام شده توسط شرکت واکسن سازی فایزر که روز جمعه در اختیار سازمان غذا و داروی ایالات متحده قرار گرفت، اثر بخشی واکسن فایزر در کودکان تائید شده است. انتظار می رود که نتایج تجزیه و تحلیل این مطالعات به زودی و  به طور رسمی منتشر شود.
 طی هفته آینده ، یک گروه مشاوره سازمان غذا و دارو در مورد اینکه آیا مجوز های لازم را برای  تزریق واکسن فایزر به کودکان ۵ تا ۱۱ساله  ارائه کنند، تصمیمات لازم را خواهند گرفت.

در حال حاضر تزریق واکسن فایزر برای افراد بالای ۱۲ سال منعی ندارد و طی کارآزمایی بالینی که در آن  بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ کودک مشارکت داشتند، تاثیر واکسن فایزر در این گروه سنی مورد مطالعه قرار گرفت. به گزارش سیناپرس ،در این کارآزمایی به هر یک از این کودکان دوز ۱۰ میکروگرمی واکسن تزریق شد. همزمان با این فرایند، یک گروه ازمایشی شامل ۴ هزار و ۴۰۰ کودک نیز دارونما دریافت کرده و شرایط آن ها نیز مورد بررسی قرار گرفته و با گروه نخست، مقایسه شد.

در ادامه این مطالعه، سه نفر از گروه کودکان واکسینه شده و شانزده نفر از گروه دریافت کننده دارونما به کرونا مبتلا شده و نتایج تجزیه و تحلیل های نهایی نشان داد تزریق دوز خفیف واکسن فایزر در کودکان ۵ تا ۱۱ سال می تواند مصونیتی بالغ بر ۹۰ درصد در پی داشته باشد.

نتایج این مطالعات همچنین نشان می دهد تزریق واکسن فایزر در کودکان بی خطر بوده و تنها عوارض جانبی خفیفی دارد.


ترجمه از سیناپرس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha