سه کلاهبردار که با طراحی سایت جعلی دانشگاه‌ها و ادعای قبولی داوطلبان در رشته پزشکی از شهروندان کلاهبرداری می‌کردند، به دام افتادند.

ثبت‌نام در رشته پزشکی با سایت جعلی دانشگاه

سلامت نیوز: سه کلاهبردار که با طراحی سایت جعلی دانشگاه‌ها و ادعای قبولی داوطلبان در رشته پزشکی از شهروندان کلاهبرداری می‌کردند، به دام افتادند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شرق، پلیس در حال تحقیق روی این موضوع است که مشخص شود اعضای این شبکه چند نفر را فریب داده‌اند. به گزارش خبرنگار ما رسیدگی به این پرونده از 8 شهریور امسال با شکایت مردی 55‌ساله به پایگاه هشتم پلیس آگاهی پایتخت آغاز شد. مرد میانسال زمانی‌ که مقابل افسر پرونده قرار گرفت، گفت: اوایل امسال با مرد جوانی آشنا شدم که مدعی بود می‌تواند پسرم را به رشته پزشکی دانشگاه سراسری ببرد. طبق قراردادی که با مرد جوان به نام سهراب بستم، 540 میلیون تومان ابتدا پرداخت کردم و قرار شد 200 میلیون تومان هم پس از آنکه اسم پسرم در سایت دانشگاه ثبت شد، پرداخت کنم و این 200 میلیون تومان را به ‌صورت یک برگه چک دادم. شاکی ادامه داد: بعد از مدتی به آدرس سایتی که مرد جوان به من داده بود رفتم و دیدم اسم پسرم جزء دانشجویان پزشکی در سایت ثبت شده است؛ اما زمانی‌ که برای ثبت‌نام به دانشگاه رفتم متوجه شدم سایت جعلی است و پسرم در دانشگاه مربوطه پذیرفته نشده است.
کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی پایتخت بعد از اطلاع از این کلاهبرداری وارد عمل شدند و تحقیقات خود را آغاز کردند. در بررسی‌های صورت‌گرفته مشخص شد به این شیوه و شگرد 16 نفر دیگر هم مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند که 9 نفر آنها به پلیس فتا و شش نفر به پلیس آگاهی شکایت کرده و یکی از آنها نیز در یکی از شهرستان‌ها شکایت خود را مطرح کرده است. در ادامه تحقیقات پلیسی، مشخص شد اعضای این باند سه مرد تحصیل‌کرده و جوان هستند که یکی از آنها دکترای ژنتیک، نفر دوم مدرس آموزشگاه و نفر سوم هکر حرفه‌ای سایت است.
بررسی‌ها برای دستگیری متهمان ادامه یافت و سرنخ‌ها و مدارکی علیه آنان به‌ دست آمد. در نهایت سه مرد جوان با دستور قضائی در عملیاتی ویژه دستگیر شدند. یکی از متهمان بعد از انتقال به پلیس آگاهی وقتی تحت بازجویی قرار گرفت ضمن اعتراف به جرمش به کارآگاهان گفت: به همراه دو نفر از دوستانم تصمیم به کلاهبرداری گرفتیم. یکی از همدستانم که در آموزشگاه کنکور کار می‌کند، دانشجویانی را که وضع مالی خوبی داشتند و دنبال قبولی در رشته‌هایی مانند پزشکی بودند، انتخاب می‌کرد. همدستم با این پیشنهاد که شما در دانشگاهی معتبر و رشته دلخواه‌تان پذیرفته می‌شوید از آنها مبالغ متفاوتی را دریافت می‌کرد. همدست دیگرم که هکر حرفه‌ای است، سایت جعلی دانشگاه مد‌نظر را درست می‌کرد و اسم داوطلب را در سایت منتشر می‌کرد. به‌این‌ترتیب آدرس سایت را به خانواده داوطلبان می‌دادیم و آنها با مشاهده اسم فرزندانشان در سایت جعلی، مابقی پول را به ما پرداخت می‌کردند. راز این کلاهبرداری‌ها زمانی فاش شد که خانواده‌ها برای ثبت‌‍‌نام به دانشگاه مربوطه رفتند و متوجه کلاهبرداری شدند. سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با تأیید این خبر گفت: با اعتراف متهمان این پرونده، تحقیقات برای شناسایی سایر مال‌باختگان احتمالی و اعضای باند از سوی کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی پایتخت ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha