بعضی زوج ها در طول زندگی‌ مشترک، این احساس را دارند که همسرشان شخص مورد علاقه و ایده‌آل آن‌ها نیست. این احساسی است که بسیاری از افراد متاهل آن را تجربه کرده‌اند اما برای برخی افراد، حسی کوتاه مدت و گذراست و برای برخی دیگر احساسی مداوم و پایدار.

ثروت پدرشوهرم 100 میلیارد است اما در زندگی‌ام عشق نیست

سلامت نیوز-*دکتر هادی غلام‌ محمدی: بعضی زوج ها در طول زندگی‌ مشترک، این احساس را دارند که همسرشان شخص مورد علاقه و ایده‌آل آن‌ها نیست. این احساسی است که بسیاری از افراد متاهل آن را تجربه کرده‌اند اما برای برخی افراد، حسی کوتاه مدت و گذراست و برای برخی دیگر احساسی مداوم و پایدار.


به گزارش سلامت نیوز، یکی از خوانندگان روزنامه خراسان نوشته است: 7 سال پیش با اصرار پدرم به خواستگاری پسری که پدرش یک کارخانه‌دار است و ثروتش در سال 1400 از 100 میلیارد تومان هم عبور کرد، جواب مثبت دادم. در زندگی‌مان هیچ چیز کم ندارم، هیچ چیز به جز علاقه و عشق. از همان اول هم دوستش نداشتم اما پدرم می‌گفت که عشق به مرور ایجاد می‌شود که نشد. کاش یک نفر به من کمک کند تا طعم عشق را قبل از مرگم بچشم.


بعضی زوج ها در طول زندگی‌ مشترک، این احساس را دارند که همسرشان شخص مورد علاقه و ایده‌آل آن‌ها نیست. این احساسی است که بسیاری از افراد متاهل آن را تجربه کرده‌اند اما برای برخی افراد، حسی کوتاه مدت و گذراست و برای برخی دیگر احساسی مداوم و پایدار. شما هفت سال است که با همسرتان زندگی می‌کنید و این زمان کمی نیست.


  زندگی مشترک‌ تان باید پویا شود
درست ‌است که زوج ها  اگر رابطه عاطفی و احساس دوست ‌داشتن و دوست ‌داشته ‌شدن را نداشته باشند باز هم می‌توانند با یکدیگر به تفاهم و سازگاری برسند و زندگی کنند اما روابط زوج ها در گستره‌ای فراتر از موضوع سازگاری قابل بحث است. بدین معنا که زوجی می‌توانند سازگار باشند ولی احساس آرامش واقعی در زندگی ‌مشترک نداشته باشند. به‌ طور مثال اگر زن و شوهر به امید استفاده از ثروت والدین‌شان یا ... در کنار هم بمانند، گرچه سازگاری میان آنان برقرار است اما این رابطه تا زمانی که زوج ها احساس آرامش و عاطفه مثبت نداشته باشند، پویا نبوده و نیست. همچنین به دلایلی، ممکن است این انگیزه کم رنگ شود و زندگی را تحت تاثیر قرار دهد.


  برای تصمیم ‌گیری عجله نکنید
نمی‌توان به ‌راحتی به شما توصیه کرد که در این رابطه بمانید و سعی کنید رابطه زوجی‌تان را تحت هر شرایطی حفظ کنید و از طرفی هم نمی‌توان به شما پیشنهاد کرد که چون در این رابطه احساس عشق و تعلق خاطر ندارید از آن خارج شوید. زیرا در هر دو صورت اگر این توصیه بدون کار کارشناسی صورت گیرد، آسیب ‌های متعددی برای‌تان خواهد داشت. البته حواس‌تان باشد که برای پیدا کردن مشاور خوب، دقت کنید زیرا بعضی از روان شناسان با نگاه غربی در این حالت ممکن است به راحتی شما را به جدایی دعوت کنند.


  خودآگاهی داشته باشید
مهارتی بسیار مهم از مهارت‌های زندگی به نام خودشناسی و خودآگاهی وجود دارد؛ بدین معنا که فرد هیجانات و احساسات خود را بیشتر بشناسد. در این خصوص لازم است که شما هیجانات و احساسات خود را بهتر بشناسید تا بتوانید تصمیم مناسب‌تری بگیرید زیرا بسیاری مواقع انتظاراتی که ما از یک رابطه عاشقانه و احساسی داریم با آن چه که در واقعیت اتفاق می‌افتد، می‌تواند متفاوت باشد.

*مشاور خانواده و استاد دانشگاه

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha