معاون درمان ستاد کرونای استان تهران با اعلام این خبر که واکسن سوبرانا به چرخه واکسیناسیون وارد شده است، گفت: سوبرانا واکسنی ایمن است و به ویژه برای کودکان ۱۲ تا ۱۸ سال توصیه شده است.

ورود واکسن سوبرانا به چرخه واکسیناسیون نوجوانان/ جزئیات کنترل هوشمند محدودیت ها

سلامت نیوز:معاون درمان ستاد کرونای استان تهران با اعلام این خبر که واکسن سوبرانا به چرخه واکسیناسیون وارد شده است، گفت: سوبرانا واکسنی ایمن است و به ویژه برای کودکان ۱۲ تا ۱۸ سال توصیه شده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ، نادر توکلی معاون درمان ستاد کرونای استان تهران در گفتگو با برنامه سعادت آباد رادیو تهران درباره آخرین ابلاغیه سازمان اداری و استخدامی کشور مبنی بر محدودیت های متنوع برای افرادی که واکسن نزده اند اظهار داشت: مطابق برنامه های دیگر کشورها در راستای قرنطینه هوشمند، باید واکسیناسیون عمومی در حد ۷۵ تا ۸۰ درصد جامعه برسد تا بتوانیم فرآیندهای کلی را به وضعیت عادی بازگردانیم. در قرنطینه هوشمند فردی که واکسینه شده باید بتواند از خدمات عمومی و شهروندی استفاده کند.


وی افزود: برای اینکه بتوانیم اصل قرنطینه هوشمند را بر اساس قوانین ستاد ملی کرونا پیاده کنیم باید بخشنامه هایی از ستاد کرونا به تمامی دستگاه ها ابلاغ شود.نمی توانیم در بخشنامه ای کلی بگوییم هر فردی واکسن نزده نمی تواند به مکان های عمومی نیاید بلکه باید این فرآیند در با برنامه ریزی دقیق و کمترین چالش و بیشترین بهروه وری انجام شود. به عنوان مثال مشاغل گروه ۱ که با ارباب رجوع ارتباط زیادی دارند از نظر اولویت و برنامه ریزی باید واکسینه شوند.


توکلی درباره افرادی که مشاغل خدماتی داشته و تا کنون واکسن نزده اند گفت: یکی از چالش های نظارتی همین است. معمولا بخشی از مشاغل خدماتی تحت نظر صنف کار می کنند و پروانه شغلی دارند و در سیستم ثبت شده اند و توسط ناظران بهداشت محیط دانشگاه های علوم پزشکی پایش می شوند.

برخی مشاغل هم مثل خرده فروشان و دستفروشان هستند که متولی نظارت بر آنها شهرداری است که باید ستاد کرونا با شهرداری به هماهنگی برسید. چالش جدی ستاد کرونا با همین افراد است اما شهرداری تهران با تفاهم نامه ای که با ستاد کرونا دارد این قضیه را پیگیری خواهد کرد.


معاون درمان ستاد کرونای استان تهران در پاسخ به اینکه چرا با اینکه در حال حاضر به تعداد شهرهای قرمز و نارنجی افزوده می شود قصد داریم به سمت بازگشایی‌ها برویم؟ گفت: دلیل این امر افزایش پوشش واکسیناسیون عمومی است. هدف گذاری واکسیناسیون ابتلاء مجدد نیست بلکه کاهش میزان بستری ها و مرگ و میر است. علیرغم اینکه ابتلاء جدید داریم اما آمارها حاکی از کاهش بستری و مرگ و میر است حتی در زمانیکه برخی اعتقاد دارند به پیک ششم نزدیک می شویم. در این حالت ما نگران بیماری شدید نیستیم.


توکلی عدم آموزش مناسب برای دانش آموزان طی دو سال اخیر را دلیل مهم دیگری برای بازگشایی مدارس عنوان کرد و اظهار داشت: دو سال پیاپی مدارس بسته بود و خسارات زیادی را برای جامعه دانش‌آموزی به همراه داشته است.در این شرایط دانش آموزان از محیط پرنشاط مدرسه به منزل رفته اند و درس ها را به صورت مجازی فرا می گیرند. این امر موجب انزوای دانش آموزان شده است. اولویت ما این است که مشاغل هم با نظارت به سمت بازگشایی بروند.


وی با تاکید بر اینکه بازگشایی مدارس هزینه هایی را به همراه دارد گفت: واکسن سوبرانا به چرخه واکسیناسیون وارد شده است. بچه های ۱۲ تا ۱۸ سال با دو برند سینوفارم و سوبرانا می توانند واکسینه شوند. سوبرانا واکسنی ایمن است و به ویژه برای کودکان ۱۲ تا ۱۸ سال توصیه شده است.این امر کمک می کند تا دغدغه‌ها کمتر شود. برای بحث بازگشایی مدارس توصیه ای اکید وجود ندارد. طبیعتا ۱۵ آبان ماه زمانی است که دُز دوم واکسن دانش آموزان تزریق شده و مشکلی وجود ندارد. با توجه به زمانبندی انجام شده اگر دانش آموزی واکسن خود را به موقع تزریق کرده باشد برای نیمه آبانماه دُز دوم را هم دریافت کرده است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha