معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: کشور هنوز وارد پیک ششم کرونا نشده است اما در برخی استان‌ها شاهد افزایش میزان بستری‌ها هستیم.

میزان بستری‌های کرونایی در برخی استان‌ها روبه افزایش است

سلامت نیوز:معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: کشور هنوز وارد پیک ششم کرونا نشده است اما در برخی استان‌ها شاهد افزایش میزان بستری‌ها هستیم.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،دکتر قاسم جان بابایی روز سه شنبه در حاشیه جلسه کمیته علمی ستاد ملی کرونا در جمع خبرنگاران این مطلب را در پاسخ به این سوال که آیا ایران وارد پیک ششم شده است، بیان کرد و افزود: هنوز وارد این مرحله نشده ایم و همچنان در مسیر نزولی پیک پنجم هستیم اما در برخی استان ها شاهد افزایش میزان بستری ها هستیم که با مداخلات، این امکان وجود دارد که بیماری کرونا مدیریت شود.


وی ادامه داد: همدان، کردستان، کرمانشاه، البرز، مازندران، گیلان از جمله استان هایی هستند که شاهد افزایش مختصر شمار مبتلایان هستیم.
معاون درمان وزیر بهداشت تاکید کرد: این استان ها در صورت کنترل مناسب می توانند بیماری کرونا را مدیریت کنند.
جان بابایی روند روبه کاهش مبتلایان و مرگ و میر را در کشور شاهد هستیم، البته در برخی استان مقداری شرایط ناپایدار تر است و روند قدری روبه به افزایش میز باشد.


وی افزود: این موضوع ارتباط مستقیم با موضوعات اجتماعی و تجمعات دارد و به همین دلیل از مردم استان هایی که وضعیت ناپایدار دارند، تقاضا می کنیم پروتکل های بهداشتی را همچنان رعایت کنند.


هفته آینده، تصمیم گیری درمورد دز تقویتی واکسن کرونا

معاون وزیر بهداشت همچنین گفت: کارگروهی هفته آینده برای تزریق دز تقویتی واکسن کرونا به گروه های پرخطر، افراد بالای ۶۵ سال و افرادی که در شغل های پرخطر مانند حمل و نقل عمومی، مراکز تهیه غذا  مشغول فعالیت هستند، تصمیم گیری می کند.
جان بابایی یادآور شد: آزمایش های تشخیصی بیماری کرونا در مراکز بهداشتی به صورت رایگان انجام می شود و برای مراکز خصوصی در شورای عالی بیمه تصمیم گیری می کنیم.


مو و لامبدا ، سویه های نگران کننده نیستند

وی به جهش های ویروس کرونا اشاره کرد و ادامه داد: مطالعاتی که در دنیا انجام شده نشان می دهد که سویه های "مو" و "لامبدا" نگران کننده نیستند، اما همچنان سوش غالب که در کشورها سبب بستری و مرگ بیماران می شود، گونه دلتا هندی است.معاون درمان وزیر بهداشت یادآور شد: دلتا در ایران همچنان به عنوان سوش غالب است .جان بابایی افزود: هنور کرونا سبب مشکلات در دنیا است و کشورهایی مانند روسیه ، اوکراین و انگلیس شرایط سختی را می گذارنند و آمریکا هم شرایط ناپایداری در این زمینه دارد.وی خاطرنشان کرد: در کشورهای مختلف بیماری کرونا شرایط پایداری ندارد و ممکن است با فاصله افتادن از واکسیناسیون یا عدم رعایت پروتکل های بهداشتی شرایط افزایش مجدد کرونا را شاهد باشند.
معاون وزیر بهداشت همچنین اظهار داشت: مواردی از عفونت های قارچی به اصلاح قارچ سیاه در کشور مشاهده شده که  روند روبه کاهش است. این موضوع می تواند به عوارض جبران ناپذیری منجر شود و حتی ممکن است به تخلیه چشم یا فوت فرد مبتلا شود.


مواردی از سوش آنفلوآنزا در کشور شناسایی شده است
جان بابایی همچنین به شیوع آنفلوآنزا در کشور اشاره کرد و گفت: مواردی از سوش آنفلوآنزا در شهرهای ایران از جمله تهران شناسایی شده است ، احتمال دارد با روند افزایشی این بیماری در کشور مواجه شویم.جان بابایی با بیان اینکه به همین دلیل افتراق این بیماری از کرونا سخت است، گفت: این کار ممکن است با آزمایش امکان پذیر باشد. در موارد سرپایی این افتراق سخت تر است.وی از مردم تقاضا کرد در موارد ابتلا به آنفلوآنزای سرپایی به هیچ وجه از داروی کورتن استفاده نکنند، اگر فرد دچار بیماری آنفلوآنزا باشد هم دوره و هم شدت بیماری را افزایش می دهد. اگر نیاز شد از داروهای مسکن متعارف استفاده شود.معاون وزیر بهداشت افزود: افرادی که مبتلا به دیابت هستند، قند خون خود را مرتب کنترل کنند و مایعات مناسب مصرف کنند و از استفاده داروی کورتن پرهیز کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha