معاون درمان وزارت بهداشت گفت: فقط ۱۵ درصد خدمات ناباروری که در دنیا به آن سیکل خدمت می‌گویند در کشور ما پوشش بیمه‌ای ندارد.

۷ خدمت درمان ناباروری در کشور پوشش بیمه‌ای ندارد

سلامت نیوز: معاون درمان وزارت بهداشت گفت: فقط ۱۵ درصد خدمات ناباروری که در دنیا به آن سیکل خدمت می‌گویند در کشور ما پوشش بیمه‌ای ندارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، قاسم جان بابایی در ارتباط تصویری با بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما درباره بیمه درمان ناباروری افزود: پس از کرونا، مسئله ناباروری جزو نخستین مشکلات جدی حوزه سلامت است.

وی ادامه داد: برخی استان‌ها از جهت رشد جمعیت، شرایط نگران کننده دارند البته بخشی از این به ناباروری مربوط است و بخش بیشتر آن تمایل نداشتن و یا تأخیر در ازدواج و فرزندآوری است.

جان بابایی با اشاره به اینکه استانداردهای بیمه‌ای خدمات ناباروری تدوین شده است، گفت: ۱۵ درصد خدمت ناباروری که در دنیا به آن سیکل خدمت می‌گویند در کشور ما پوشش بیمه‌ای ندارد.

معاون درمان وزارت بهداشت افزود: به طور میانگین در جامعه ایران با جمعیت حدود ۸۰ میلیونی، حدود ۸۰ هزار سیکل خدمت ناباروری داریم یعنی ۷ خدمت داریم که شامل آن ۱۵ درصد است.

وی ادامه داد: ردیف بودجه‌ای برای این ۷ خدمت تعریف شده، اما ردیف بودجه‌ای آن ناپایدار است.

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه پارسال ۱۲۰ میلیارد تومان خدمات ناباروری توسط وزارت بهداشت هزینه شد، افزود: اخیراً ۱۲۰ میلیارد کمک شده است.

جان بابایی با اشاره به اینکه امسال حدود ۳۴۰ میلیارد تومان در ردیف بودجه‌ای قرار دادند، اضافه کرد: مشکل این است که ۷ خدمت که شامل ۱۵ درصد خدمات کل ناباروری است، پوشش بیمه‌ای ندارد.

وی افزود: ردیف پایدار بودجه‌ای باید باشد تا فروشندگان خدمت بدون نگرانی به مردم خدمت دهند. همچنین اکنون بیمه‌های تکمیلی این خدمات را پوشش نمی‌دهند و بیمه تکمیلی هم باید برای این موضوع پای کار بیاید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha