ریزش دیوار مدرسه‌ای در علی‌آبادکتول 10معلم و دانش‌آموز را زیر آوار گرفتار و آنها را تا یک‌قدمی مرگ پیش برد اما این حادثه با حضور به‌موقع نیروهای امدادی و نجات حادثه‌دیدگان به‌خیر گذشت.

آوار دیوار مدرسه بر سر دانش‌آموزان

سلامت نیوز:ریزش دیوار مدرسه‌ای در علی‌آبادکتول 10معلم و دانش‌آموز را زیر آوار گرفتار و آنها را تا یک‌قدمی مرگ پیش برد اما این حادثه با حضور به‌موقع نیروهای امدادی و نجات حادثه‌دیدگان به‌خیر گذشت.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه همشهری، این حادثه ساعت 9:44صبح دیروز در دبستان دخترانه غیردولتی فرشتگان علی‌آبادکتول در استان گلستان اتفاق افتاد. در مجاورت مدرسه زمینی قرار دارد که از چند روز قبل برای احداث ساختمان در آنجا عملیات گودبرداری آغاز شده بود. صبح دیروز در شرایطی که این گودبرداری به شکل ناایمن ادامه داشت ناگهان دیواره گودبرداری که به سمت مدرسه بود ریزش کرد.

وسعت این ریزش به‌حدی بود که بخش‌هایی از مدرسه که دانش‌آموزان و معلمان در آنجا حضور داشتند نیز ریزش کرد. در یک چشم برهم زدن صدای جیغ و فریاد دختران دانش‌آموز به هوا بلند شد. هیچ‌کس به‌درستی از اتفاقی که افتاده مطلع نبود. مسئولان مدرسه به فکر سلامتی و نجات دانش‌آموزان بودند اما هنوز ابعاد حادثه به‌درستی مشخص نبود.


دقایقی از آوارشدن دیوار مدرسه بر سر دانش‌آموزان می‌گذشت که گروه‌های امدادی خود را به آنجا رساندند و تلاش برای نجات حادثه‌دیدگان آغاز شد. ربیع‌الله افشانی، سرپرست جمعیت هلال‌احمر علی‌آبادکتول دراین‌باره گفت: بلافاصله بعد از این حادثه ۷تیم امدادی جمعیت هلال‌احمر به محل اعزام شدند. ۱۰نفر، شامل ۷دانش‌آموز و ۳معلم زیر آوار گرفتار و مصدوم شده بودند که توسط نیروهای امدادی و آتش‌نشانی با همکاری اورژانس از زیر آوار رهاسازی شدند. در این عملیات ۲دستگاه آمبولانس، ۲خودروی نجات، یک خودروی کمکدار به‌همراه ۲ست نجات در آوار به‌کارگیری شد.


در همین حال علی متکی، مسئول روابط‌عمومی دانشگاه علوم‌پزشکی گلستان درباره وضعیت سلامتی حادثه‌دیدگان گفت: وضعیت جسمانی دانش‌آموزان و مربیان آسیب‌دیده در حادثه خوب و روبه‌بهبودی است. او ادامه داد: دقایقی پس از این حادثه 7دانش‌آموز و 3معلم به بیمارستان حضرت بقیه‌الله اعظم(عج) علی‌آبادکتول منتقل شدند. مصدومان این حادثه جراحت عمیقی نداشتند و بر اساس نتایج سی‌تی‌اسکن و ‌ام‌آرآی انجام‌شده،  مشکل شکستگی هم ندارند و فقط شوک به دانش‌آموزان وارد شده است.

از سوی دیگر دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان علی‌آبادکتول نیز از دستگیری ۲متهم دخیل در حادثه گودبرداری غیراصولی خبر داد و گفت که مالک زمین مجاور مدرسه که مشغول گودبرداری بود و مسئول پلیس ساختمان شهرداری علی‌آبادکتول نیز بازداشت شدند. حسینعلی ایزد گفت: پس از اعلام گزارش تخریب مدرسه‌ای در علی‌آبادکتول، پرونده رسیدگی به این حادثه در شعبه اول بازپرسی دادسرا تشکیل شد و همه عوامل درگیر در این حادثه به دادسرا احضار شدند و تحقیقات دراین‌باره ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha