سخنگوی سازمان انتقال خون ایران ضمن هشدار نسبت به کاهش ذخیره خونی در استان تهران، گفت: با فروکش کردن موج پنجم کرونا، میزان عمل های جراحی در تهران افزایش یافته و به همین دلیل میزان درخواست خون از طرف بیمارستان‌ها 30 تا 40 درصد نسبت به ماه قبل افزایش داشته است.

افزایش اعمال جراحی و کاهش ذخایر خونی در استان تهران

سلامت نیوز:سخنگوی سازمان انتقال خون ایران ضمن هشدار نسبت به کاهش ذخیره خونی در استان تهران، گفت: با فروکش کردن موج پنجم کرونا، میزان عمل های جراحی در تهران افزایش یافته و به همین دلیل میزان درخواست خون از طرف بیمارستان‌ها 30 تا 40 درصد نسبت به ماه قبل افزایش داشته است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر بشیر حاجی بیگی با اشاره به کاهش ذخیره خونی در استان تهران و درخواست برای مراجعه مردم جهت اهدای خون،  گفت: این درحالیست که همه ساله هموطنان در فصل سرما و بارندگی یعنی پاییز و زمستان کمتر به مراکز اهدای خون مراجعه می‌کنند.


وی افزود: تهران کلانشهر است و میزان خون اهدایی کل کشور را اگر صد در صد در نظر بگیریم، 17 درصدش در تهران اهدا می‌شود ولی مصرف خون و فرآورده ها در استان تهران نزدیک به 25 درصد خون‌های اهدایی کشور است.


حاجی بیگی ادامه داد: تهران یک کلانشهر است و نزدیک به 165 بیمارستان و مرکز درمانی دارد که باید از نظر تامین خون و فرآورده مراقبت شود تا بیمارستانها با کاهش مواجه نشوند. در کلانشهر تهران میزان تخت‌های بیمارستانی بیشتر از هر استان دیگری است و باید جوابگو باشیم و از طرفی هم در شهر تهران ارجاع بیمارستانی زیاد است.


وی افزود: با فروکش کردن موج پنجم کرونا میزان عمل‌های جراحی افزایش یافت و به دنبال آن میزان درخواست‌های خون و فرآورده‌های خونی در شهر تهران از طرف بیمارستانها نزدیک 30 تا 40 درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافت و نشان می‌دهد مصرف خون و فرآورده‌ها در بیمارستان‌ها بسیار افزایش یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha