معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: سلامت روان یکی از اولویت‌های اصلی ما است.

سلامت روان از اولویت‌های اصلی وزارت بهداشت است

سلامت نیوز:معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: سلامت روان یکی از اولویت‌های اصلی ما است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، «کمال حیدری» معاون بهداشت وزیر بهداشت در حاشیه اختتامیه ششمین جشنواره بین المللی عکس سلامت روان در جمع خبرنگاران گفت: یکی از بحث هایی که ما در دنیا با آن مواجه شدیم، موضوع همه گیری کروناست و تبعاتی که بر دنیا از جمله کشور ما دارد.


او افزود: این جشنواره ششمین بار است که برگزار می‌شود. از زحماتی که دوستان در دانشگاه زنجان کشیده‌اند تشکر می‌کنم و حرکت زیبایی را شروع کردند و اگر این پیام‌ها با هنر آمیخته شود قطعا می‌تواند تاثیر بیشتری به خصوص در حوزه سلامت روان داشته باشد.  


حیدری گفت: در حوزه سلامت روان چیزی که با آن بیشتر مشکل داریم، مساله انگ است و فردی که روانش به هم می‌ریزد با نوعی انگ مواجه است درحالی که برای هرکس در هر شرایطی ممکن است این مشکل رخ دهد. به همین دلیل هنرنمایی که هنرمندان ما انجام می‌دهند و جلوه تصویر را برای رساندن پیام به کار می‌گیرند، می‌تواند این انگ را کاهش دهد و حرفی که یک عکس میزند را گاهی یک کتاب نمی‌تواند بزند.


او افزود: مخصوصا که این برنامه به صورت جهانی انجام می‌شود و این تالیف قلوب، ارتباط بین فرهنگ ها و افراد و جوامع خودش حرکتهایی است که در این جشنواره در چند جبهه و مسیر را با خودش هموار کرده است و تلفیق هنر با پیام های سلامت روان، ارتباط بین ملت ها از جمله آن است.


حیدری گفت: امیدوارم زحمات همکاران عزیزمان در زنجان که این نوآوری را داشتند و روز به روز خلاقیتشان بیشتر می‌شود، بهتر به ثمر برسد و امیدواریم بتوانیم امروز که اختتامیه جشنواره سلامت روان است، از همه عزیزانی که در این حرکت مشارکت کردند، به خوبی تقدیر کنیم.


او افزود: برای ما بحث سلامت روان یکی از اولویت‌های اصلی است. همان طور که مستحضر هستید، سلامت چهار بعد دارد، جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی و همیشه می‌گویند «کجا خوش است، آنجا که دل خوش است.» اگر سلامت روان و معنوی و اجتماعی افراد مناسب باشد، قطعا سلامت جسمی نیز برقرار می‌شود و تفوقی که سلامت روان حتی بر جسم نیز دارد، پوشیده نیست.


حیدری گفت: متاسفانه چیزی که ما از آن بسیار نگران هستیم، فضای مجازی و برنامه هایی از بیرون است که برای اینکه تاب آوری و همدلی و نشاط جامعه را کم کنند، انجام می‌شود که به شکلی کار را پیچیده تر می‌کند، بنابراین باید بیشتر در حوزه سلامت روان سرمایه گذاری کنیم و انشالله داشته هایمان را بیشتر حفاظت کنیم.


همچنین «جعفر حسین»، نماینده سازمان جهانی بهداشت، در حاشیه اختتامیه جشنواره بین المللی عکس سلامت روان در جمع خبرنگاران گفت: از ریاست دانشگاه علوم پزشکی ایران تشکر میکنم که برنامه ای با موضوع سلامت روان داشتند. با توجه به همه گیری کرونا و مشکلاتی که این بیماری برای سلامت روان ایجاد کرده است و همچنین مشکلاتی که به دلیل تحریم های ظالمانه که علیه ایران اتفاق افتاده است و همچنین ورود پناهندگان افغان از دیگر کشورها که در حدود 4 میلیون نفر در ایران هستند، این جشنواره میتواند کمک شایانی به سلامت روان جامعه کند. همان طور که گفته شد همه گیری کووید 19 مشکلات زیادی را برای جامعه ایجاد میکند و جشنواره ها میتوانند کمک شایانی به رفع این مشکلات بکنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha