دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲
کد خبر: 320071

دلایل مختلفی برای سردرد در سمت چپ وجود دارد. درک علل احتمالی و درمان آنها ممکن است به فرد کمک کند درد را مدیریت کند و بداند چه زمانی باید به دنبال مراقبت حرفه‌ای باشد.

انواع سردرد در سمت چپ سر

سلامت نیوز: دلایل مختلفی برای سردرد در سمت چپ وجود دارد. درک علل احتمالی و درمان آنها ممکن است به فرد کمک کند درد را مدیریت کند و بداند چه زمانی باید به دنبال مراقبت حرفه‌ای باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا از مدیکال نیوز، حدود ۵۰ درصد از بزرگسالان در سراسر جهان به اختلال سردرد مبتلا هستند. برخی از سردردها جزئی هستند و با درمان خانگی برطرف می‌شوند، اما برخی شدیدتر هستند و نیاز به مراقبت‌های پزشکی دارند.

اگر سردرد همراه با تاری دید، حالت تهوع یا هر علامت دیگری که باعث نگرانی می‌شود رخ داد، به دنبال مراقبت‌های پزشکی باشید. اگر فردی دچار سردرد شدید و ناگهانی و ضعف در یک طرف بدن یا گیجی شود، نیاز به مراقبت اورژانسی دارد.

انواع مختلفی از سردردها می‌توانند باعث درد در سمت چپ شوند، از جمله میگرن و سردردهای خوشه‌ای.

به طور کلی، پزشکان سردرد را به عنوان “اولیه” یا “ثانویه” طبقه بندی می‌کنند. برای فردی که سردرد اولیه دارد، درد علامت اصلی است. سردرد ثانویه ناشی از یک مشکل دیگر سلامتی است، مانند:  تومور مغزی، سکته مغزی، عفونت سردرد ناشی از آن می‌تواند در هر مکانی از جمله سمت چپ رخ دهد.سردرد انواع و علل مختلفی دارد.

سردردهای میگرنی

میگرن می‌تواند باعث سردرد متوسط تا شدید در سمت چپ شود. سردرد میگرنی ممکن است در یک طرف ضربان داشته باشد و بدتر شود. درد ممکن است در اطراف چشم یا شقیقه شروع شود، سپس در سر پخش شود.

سردردهای خوشه‌ای

سردرد خوشه‌ای می‌تواند باعث درد شدید در یک طرف سر، اغلب در اطراف چشم شود. درد می‌تواند بسیار شدید باشد.

سردردهای سرویکوژنیک

این نوع سردرد می‌تواند ناشی از آسیب به گردن، مانند ضربه شلاقی، یا آرتریت یا سایر تغییرات در مهره‌های بالای ستون فقرات باشد.

واسکولیت

یک حمله خودایمنی که در آن بدن به گونه‌ای واکنش نشان می‌دهد که گویی رگ‌های خونی آن مواد مضری هستند، می‌تواند منجر به واسکولیت، نوعی التهاب رگ‌های خونی شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha