سه‌شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲

در سال گذشته نیز، نرخ بیکاری زنان ۱۵ ساله و بیشتر ۱۵.۶ و نرخ بیکاری مردان ۱۵ ساله و بیشتر ۸.۴ درصد بوده است.بنا بر آمار ارائه شده از سوی مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری زنان ۱۸ تا ۳۵ ساله در تابستان امسال به ۳۱ درصد رسیده است.

نرخ بیکاری «زنان جوان» به ۳۱ درصد رسید

سلامت نیوز:در سال گذشته نیز، نرخ بیکاری زنان ۱۵ ساله و بیشتر ۱۵.۶ و نرخ بیکاری مردان ۱۵ ساله و بیشتر ۸.۴ درصد بوده است.بنا بر آمار ارائه شده از سوی مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری زنان ۱۸ تا ۳۵ ساله در تابستان امسال به ۳۱ درصد رسیده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، مطابق با آمار منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری زنان ۱۸ تا ۳۵ ساله که در سه ماهه نخست امسال ۲۷.۸ درصد بود؛ در تابستان سال جاری به ۳۱ درصد رسیده است. 


به طور کلی، نرخ بیکاری جوانان ۱۸ تا ۳۵ ساله از ۱۵.۶ درصد در بهار ۱۴۰۰ به ۱۷.۶ درصد در تابستان امسال رسیده و در این بین نرخ بیکاری مردان جوان ۱۸ تا ۳۵ ساله نیز از ۱۲.۹ درصد در بهار امسال به ۱۴.۶درصد در تابستان سال جاری رسیده است.


در واقع نرخ بیکاری زنان جوان ۱۸ تا ۳۵ ساله همواره بیشتر از نرخ بیکاری مردان جوان این رده سنی بوده است؛ به طوری که درحالی نرخ بیکاری مردان جوان ۱۸ تا ۳۵ ساله طی سالهای ۹۵ تا ۹۹ بین ۱۴ تا ۱۶ درصد در نوسان بوده که نرخ بیکاری زنان جوان ۱۸ تا ۳۵ ساله در همین سالها بعضا به ۳۴ درصد نیز رسیده و بین ۲۷ تا ۳۴ درصد در نوسان بوده است.


در سال گذشته نیز، به طور کلی نرخ بیکاری جوانان ۱۸ تا ۳۵ ساله ۱۶.۷ درصد و به تفکیک نرخ بیکاری زنان ۱۸ تا ۳۵ ساله ۲۷.۹ و نرخ بیکاری مردان ۱۸ تا ۳۵ ساله ۱۴.۱ درصد بوده است.

 

نرخ بیکاری زنان ۱۵ ساله و بیشتر نیز درحالی از ۱۵.۶ درصد در بهار امسال به ۱۷.۷ درصد در تابستان سال جاری رسیده که همین نرخ در همین بازه سنی برای مردان از ۷.۵ درصد در بهار ۱۴۰۰ به ۸.۱ درصد در تابستان امسال رسیده است.
در سال گذشته نیز، نرخ بیکاری زنان ۱۵ ساله و بیشتر ۱۵.۶ و نرخ بیکاری مردان  ۱۵ ساله و بیشتر ۸.۴ درصد بوده است.
همچنین نرخ بیکاری زنان ۱۵ ساله و بیشتر طی سالهای ۹۵ تا ۹۹ همواره بین ۱۵ تا ۲۰ درصد و نرخ بیکاری مردان ۱۵ ساله و بیشتر در این سالها بین ۸ تا ۱۰ درصد در نوسان بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha