فشار خون بالا به عنوان «قاتل خاموش» شناخته می شود زیرا اغلب بدون علامت است. با این حال فشار خون بالا فرد را در معرض افزایش خطر بیماری قلبی، ایست قلبی و سکته قرار می دهد.

زنجبیل در کاهش خطر فشارخون بالا موثر است

سلامت نیوز:فشار خون بالا به عنوان «قاتل خاموش» شناخته می شود زیرا اغلب بدون علامت است. با این حال فشار خون بالا فرد را در معرض افزایش خطر بیماری قلبی، ایست قلبی و سکته قرار می دهد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، به گفته محققان، تغییر در رژیم غذایی و سبک زندگی می تواند به کاهش خطر فشارخون بالا کمک کند.

به گزارش دیلی اکسپرس،افراد سیگاری، دارای اضافه وزن یا سابقه خانوادگی بیماری قلبی، در معرض خطر ابتلا به فشار خون بالا هستند که باید سالی یک بار آن را بررسی کنند.


انجمن قلب آمریکا توصیه می کند که افراد بالای ۴۰ سال باید هر پنج سال یک بار فشارخون خود را چک کنند.
ایجاد تغییرات مثبت در رژیم غذایی و سبک زندگی می تواند خطر ابتلا به فشارخون بالا را قبل از رسیدن فشار خون به منطقه خطرناک کاهش دهد.
زنجبیل یکی از مواد خوراکی است که در کاهش فشار خون موثر است. می توانید زنجبیل را به غذا اضافه کنید یا زنجبیل تازه را در آب داغ دم کرده و چای زنجبیل درست نمایید.


توصیه می شود بیش از چهار گرم زنجبیل در روز مصرف نکنید.
مطالعه ۵۰۰۰ شرکت کننده نشان داد که خوردن روزانه زنجبیل فشار خون را کاهش می دهد و می تواند نقش حفاظتی در مقابل سایر بیماری های قلبی نیز داشته باشد.


دلیل اینکه زنجبیل یک درمان طبیعی موثر است این است که کانال های کلسیم را مسدود کرده و ACE (آنزیم تبدیل کننده آنژیوتانسین) را مهار می کند.
مسدود کننده های کانال کلسیم، میزان کلسیم جذب شده توسط قلب و دیواره رگ های خونی را کاهش می دهند.


با تنظیم مقدار کلسیم در اطراف قلب، رگ‌های خونی می‌توانند خون اکسیژن‌دار بیشتری را به قلب برسانند.
مهار ACE منجر به گشاد شدن رگ های خونی می شود که به جریان خون در بدن کمک می کند، میزان پمپاژ قلب را افزایش می دهد و در نتیجه فشار خون کاهش می یابد.


اگرچه زنجبیل به‌خاطر فواید مختلف سلامتی‌اش مشهور است، اما محققان تاکید می کنند که باید به عنوان مکمل در کنار داروی اصلی استفاده شود.
علاوه بر خوردن زنجبیل بیشتر، یک رژیم غذایی سالم و ورزش منظم به کاهش خطر ابتلا به فشار خون بالا کمک می کند.


زنجبیل از دیرباز به عنوان یک درمان طبیعی برای بسیاری از مشکلات سلامت استفاده می شود. ماده فعال موجود در زنجبیل یک ترکیب زیست فعال به نام جینجرول است.


جینجرول نه تنها بو و طعم قوی زنجبیل را ایجاد می کند، بلکه منبع فواید سلامتی زنجبیل است. تحقیقات نشان داده است که جینجرول دارای اثرات ضدالتهابی و آنتی اکسیدانی است.


برخی افراد هنگام سرماخوردگی برای تسکین گلوی خود چای زنجبیل می نوشند. زنجبیل همچنین برای درمان حالت تهوع و کسالت صبحگاهی، کمک به آرتروز و کاهش سطح کلسترول استفاده می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha