یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 3202

یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که نوشیدن یک فنجان چای در هر روز ممکن است خطر دو نوع شایع سرطان پوست را کاهش دهد.

به گزارش سلامت نیوزبه نقل ازخبرگزاری رویترز پژوهشگران در یک بررسی بر روی 2200 برزگسال متوجه شدند که افرادی که چای می‌نوشند، در معرض خطر کمتر ابتلا به دو نوع از شایع‌ترین سرطان‌های پوست - کارسینوم  سلول فلسی (اسکواموس) و سلول پایه‌ای (بازال) - هستند.

مردان و زنانی که به طور مرتب چای می‌نوشیدند- یک یا دو فنجان در روز-  نسبت به کسانی که چای نمی‌نوشیدند،‌20  تا 30 درصد کمتر دچار این نوع سرطان‌ها می‌‌شوند.

بر اساس یافته‌های این تحقیق این تاثیر در میان افرادی سال‌ها چای نوشیده بودند و  نیز آنهایی که به طور مرتب دست کم دو فنجان چای می نوشیدند، قوی‌تر بوده است.

البته محققان می‌گویند یافته‌های آنها به این معنا نیست که نوشیدن چای در افرادی که در گذشته دچار آسیب‌های ناشی از آفتاب‌سوختگی‌‌های مکرر پوست شده‌اند، مانع از بروز سرطان پوست می‌شود.

این یافته‌ها از این نظریه که مواد آنتی‌اکسیدان‌ موجود در چای ممکن است آسیب اشعه ماوراء‌بنفش بر پوست جلوگیری کنند، حمایت می‌کند.

به خصوص یک آنتی‌اکسیدان موجود در چای به نام EGCG میزان سوختگی در پوست قرارگرفته در معرض اشعه ماوراء‌بنفش را کاهش می‌دهد.

احتمالا آنتی‌اکسیدان‌های موجود در چای می‌توانند آسیب پوستی ناشی از قرارگیری متوسط در برابر نور خورشید را محدود کند، اما قادر به محافظت پوست در مورد آسیب‌های شدیدتر ناشی از نور خورشید، مانند آسیب‌های DNA  در سلول‌های پوست که زمینه‌ساز سرطان است، نیست.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha