چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
کد خبر: 320205

یک متخصص پوست و مو گفت: قطع ریزش موی ناشی از کرونا به مرور زمان طی شش ماه یا یک سال اتفاق می‌افتد.

ریزش موی ناشی از کرونا دائمی خواهد بود؟

سلامت نیوز:یک متخصص پوست و مو گفت: قطع ریزش موی ناشی از کرونا به مرور زمان طی شش ماه یا یک سال اتفاق می‌افتد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، امیرهوشنگ احسانی متخصص پوست و مو با حضور در شبکه سلامت با اشاره به عوارض کرونا بر پوست و مو اظهار کرد: تلوژن افلوویوم نوعی ریزش ناگهانی مو است که به صورت ریزش کلی مو‌های سر ایجاد می‌شود.


وی با اشاره به اینکه این نوع ریزش مو در اثر التهاب ناشی از ویروس کرونا، استرس، تغذیه نامناسب، کمبود آهن و به هم خوردن سیکل خواب به وجود می‌آید افزود: معمولاً ریزش موی ایجاد شده ناشی از بیماری ویروس کووید ۱۹ ممکن است تا دو ماه بعد از بهبودی نیز ادامه پیدا کند، ولی در نهایت سیستم ایمنی بدن و پاسخ او به ویروس تعیین می‌کند که آیا پس از ابتلا به کووید ۱۹ دچار ریزش مو می‌شود.


احسانی با اشاره به اینکه یکی از اصلی‌ترین علائم بیماری کرونا تب شدید است و بالا رفتن دمای بدن نیز باعث تحریک سلول‌های مو و ریزش مو می‌شود اظهار کرد: بر همین اساس این مسئله می‌تواند یکی از دلایل ریزش مو پس از بهبودی کرونا باشد.


این متخصص پوست و مو با اشاره به اینکه علاوه بر این شخصی که به بیماری کرونا مبتلا می‌شود همواره نگران شدید‌تر شدن بیماری و عدم بهبودی می‌شود افزود: این امر همواره با فشار‌های قرنطینه و عدم ارتباط با دیگران و نگرانی از ابتلای اعضای خانواده به این بیماری باعث تشدید شرایط استرس آور و نگرانی افراد و ریزش مو می‌شود.


وی ادامه داد: در نهایت سیستم ایمنی بدن و پاسخ بدن به ویروس تعیین کننده است اگر بدن از نظر آهن و ویتامین‌ها و ویتامین دی کمبود نداشته باشد بدن خود به خود به حالت عادی باز می‌گردد.


احسانی با اشاره به اینکه از نظر غذایی این افراد باید غذا‌های پر پروتئین شامل جوانه گندم، ماش و عدس استفاده کنند گفت: باید توجه کرد که مو‌ها به آرامی رشد می‌کند، قطع ریزش موی در اثر این عارضه به مرور زمان طی شش ماه یا یک سال اتفاق می‌افتد، برای درمان ریزش موی خود باید به ایجاد یک سبک زندگی سالم تمرکز کرد، به این معنا که یافتن راه‌هایی برای کنترل استرس می‌تواند در رشد مجدد مو مفید باشد.


وی اظهار کرد: داشتن یک رژیم غذایی غنی از مواد غذایی و اجتناب از سیگار کشیدن نیز تأثیر بسزایی درجلوگیری از ریزش مو دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha