شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳
کد خبر: 320298

تزریق واکسن حصبه (تیفوئید) که طبق آزمایش‌های انجام شده حتی پس از دو سال ۷۹ درصد اثربخشی دارد، در سراسر منطقه جنوب آسیا که بیماری ناشی از غذا و آب در آن شایع است، توصیه می شود.

امید به اثربخشی بیشتر واکسن جدید حصبه

سلامت نیوز:تزریق واکسن حصبه (تیفوئید) که طبق آزمایش‌های انجام شده حتی پس از دو سال ۷۹ درصد اثربخشی دارد، در سراسر منطقه جنوب آسیا که بیماری ناشی از غذا و آب در آن شایع است، توصیه می شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، تب حصبه یک عفونت کشنده است که عامل آن باکتری "سالمونلا تیفی" است و سالانه ۲۰ میلیون نفر دچار این بیماری می شوند که با علائمی مانند تب، احساس خستگی، حالت تهوع، درد شکم و یبوست یا اسهال همراه است.


طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت (WHO) سالانه حدود ۱۶۱ هزار نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست می دهند.


دو واکسن موجود حصبه، ایمنی طولانی مدت ایجاد نمی کنند و برای کودکان کمتر از دو سال مورد تایید قرار نگرفته است، در حالیکه سازمان جهانی بهداشت واکسن جدید مزدوج (نوعی از واکسن تزریقی با اثربخشی بیشتر) حصبه (TCV) را برای استفاده در کودکان از سن شش ماهگی تایید کرده است.


نتایج این مطالعه که ماه نوامبر در مجله لنست منتشر شد، نشان داد که پس از ایمن سازی با واکسن جدید مزدوج حصبه، بروز بیماری تب حصبه به ۷۲ مورد به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در سال کاهش یافته است.


به گزارش مدیکال اکسپرس، این درحالیست که بروز تب حصبه در افرادی که به جای واکسن مزدوج حصبه واکسن ضد مننژیت باکتریایی تزریق کرده بودند ۳۴۲ مورد به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر بوده است. واکسن‌های مزدوج آنتی‌ژن‌های ضعیف و قوی را ترکیب می‌کنند تا سطح ایمنی افزایش پیدا کند.

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha