کلاژن به عنوان فراوان ترین پروتئین در بدن انسان است و تقریبا یک سوم ترکیب پروتئین آن را تشکیل می دهد. این پروتئین یکی از مهمترین عناصر سازنده استخوان ها، پوست، عضلات، تاندون ها و رباط ها محسوب می شود، همچنین کلاژن در بسیاری از نواحی دیگر بدن از جمله رگ های خونی، قرنیه و دندان نیز یافت می شود. کلاژن را می توانید به عنوان “چسبی” تصور كنید كه همه این موارد را كنار هم قرار می دهد.

7 دلیل مهم برای استفاده از مکمل های کلاژن

سلامت نیوز:کلاژن به عنوان فراوان ترین پروتئین در بدن انسان است و تقریبا یک سوم ترکیب پروتئین آن را تشکیل می دهد. این پروتئین  یکی از مهمترین عناصر سازنده استخوان ها، پوست، عضلات، تاندون ها و رباط ها محسوب می شود، همچنین کلاژن در بسیاری از نواحی دیگر بدن از جمله رگ های خونی، قرنیه و دندان نیز یافت می شود. کلاژن را می توانید به عنوان “چسبی” تصور كنید كه همه این موارد را كنار هم قرار می دهد.

چرا باید از مکمل کلاژن ساز استفاده کرد؟

1-یکی از نشانه های پیری که به سرعت در ظاهر انسانها نمایان میشود چین و چروک و خطوط در چهره افراد است که دلیل آن کاهش تولید پروتئین کلاژن در بدن است . هر چقدر که این پروتئین در بدن کاهش یابد افتادکی پوست و خطوط روی صورت بیشتر میشود.


در سنین بلای 30 سال مصرف کلاژن بصورت روزانه و مداوم میتواند الاستیسیته پوست را افزایش داده و موجب محو شدن خطوط روی صورت و برگرداندن جوانی  چهره شما شود.


2- کلاژن در سلامت استخوانها و مفاصل نقش حیاتی دارد . بطور مثال گاهی ممکن است احساس کنید عضلات تان سفت شده و مفاصل تان هنگام راه رفتن و یا تحرک بیش از حد صدا می دهند. بیشتر مردم معتقدند در سنین بالا مفاصل دردناک می شوند و ورم مفاصل، می تواند علت اصلی این موضوع باشد. ورم مفاصل یک بیماری است که باعث از کار افتادگی غضروف و استخوان می شود.


در مطالعه ای در سال ۲۰۱۶، به ۳۹ بیمار که مبتلا به ورم مفصل زانو بودند مکمل کلاژن داده شد و از طریق این مکمل ها، عملکرد مفاصل در این بیماران به صورت چشمگیری بهبود پیدا کرد.


  منبع : https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4970562/

کاهش دهنده سلولیت های پوست

3-کلاهش سلولیت سومین دلیل برای مصرف مکمل های کلاژن ساز است . سلولیت یک لایه از چربی است که در زیر سطح پوست قرار دارد و به سختی از بین می رود. حتی افراد لاغر هم درجه ای از سلولیت را دارند و روش های کاهش سلولیت مثل جراحی پلاستیک می تواند باعث بدتر نشان دادن آن شود. مصرف مکمل های دارای کلاژن می تواند بوجود آمدن سلولیت را کاهش دهد. در یک آزمایش کنترل شده در سال ۲۰۱۵، ۱۰۵ زن از سنین ۲۴ تا ۵۰ سال به مدت ۶ ماه مقدار معینی کلاژن هیدرولیز مصرف کردند. نتیجه‌ ی آن کاهش قابل توجه سلولیت های بدن آنها بود و این کاهش سلولیت هم برای زنان دارای وزن متوسط و هم برای زنان دارای وزن بالا اتفاق افتاد.


افزایش حجم ماهیچه ها


4-کمک به افزایش حجم ماهیچه ها دلیل چهارم استفاده از پروتئین کلاژن میباشد. شما احتمالا می دانید که مکمل پروتئین وی در کاهش وزن و ساختن بافت عضلانی موثر است اما آیا می دانید کلاژن فراوان ترین پروتئین موجود در بدن انسان ها و حیوانات است؟ کلاژن با آمینو اسیدها که واحد سازنده ی پروتئین هستند پر شده است. تحقیقات اخیر نشان می دهد که مکمل های دارای کلاژن می توانند به ساختن بافت عضلانی کمک کنند..


در یک تحقیق در سال ۲۰۱۵، ۵۳ مرد در یک آزمایش کنترل شده شرکت کردند، آنها سه بار در هفته ورزش کردند و از پودر کلاژن استفاده کردند. بعد از ۱۲ هفته، شرکت کننده هایی که مکمل کلاژن مصرف کرده بودند، بافت عضلانی و سلامتی استخوان و همچنین کاهش حجم چربی را نشان دادند.


 منبع :   https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4594048/


افزایش سلامتی دستگاه گوارش


5- افزایش سلامتی دستگاه گوارش دلیل پنجم مصرف این ماده حیاتی است. بیشتر مواقع، یک مشکل گوارشی باعث ایجاد اختلال در سلامتی بدن می شود. وضعیت های مختلف بدن مثل اسهال، نفخ کردن، کمبود مواد مغذی، واکنش های آلرژیکی، اختلالات فکری و آسیب مفاصل، ممکن است به وسیله ی بیماری سندروم روده ایجاد شود که می تواند نتیجه ی حساسیت های غذایی باشد.کاهش کلاژن سازی در بدن  یکی از دلایل آسیب پوشش شکم بیماری روده ی بزرگ است.

خداحافظی با بوتاتکس و عمل های خطرناک زیبایی پوست


6-عدم نیاز به جراحی و بوتاکس یکی از دلایل مصرف کلاژنها است .این خبر بد برای جراحان زیبایی است ولی شما به جز موارد خاص نیازتان به جراحی های زیبایی جز دور ریختن پول و سلامتی از دست رفته و پشیمانی دستاورد دیگری نخواهد داشت .

افزایش اعتماد به نفس
7-احیای جوانی و سلامتی درنتیجه افزایش اعتماد به نفس دلیل هفتم مصرف کلاژن میباشد . زیبایی شما در مسیر افزایش سن کاهش پیدا میکند ولی به لطف علم و تحقیقات دانشمندان آن معجون جوانی و زیبایی امروزه دیگر دور از ذهن نیست . شرکتهای معتبری در سرتاسر دنیا امروزه محصولات غذایی و مکمل های زیبایی با فرمولاسیون غنی شده  غنی شده از کلاژن پپتاید تولید و به بازار عرضه میکنند که معتبر ترین انها کوکونات کلاژن مای ویتامینز تولید کشور انگلستان است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha