محققان چینی در مطالعات اخیر خود موفق شدند تاثیر داروی بیماری ریوی را با استفاده از نانوفناوری افزایش دهند.

افزایش تاثیر دارو‌های ریوی در بیماران با استفاده از نانوفناوری

سلامت نیوز:محققان چینی در مطالعات اخیر خود موفق شدند تاثیر داروی بیماری ریوی را با استفاده از نانوفناوری افزایش دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، در مقاله جدیدی در مجله BIO Integration، محققانی از دانشگاه پزشکی Wenzhou، چین، پیشرفت در کاربرد سیستم‌های دارورسانی مبتنی بر نانو و میکرو در دارورسانی ریوی را مورد بحث قرار می‌دهد.


نانوفناوری با توسعه ذرات در ابعاد نانو مرتبط است که می‌تواند در طیف وسیعی از کاربرد‌ها در زمینه پزشکی مورد استفاده قرار گیرد. این فناوری اهمیت بیشتری در زمینه تحقیقات دارویی به ویژه در تحویل دارو پیدا کرده است، زیرا منجر به افزایش عملکرد داروی درمانی، بهبود حلالیت دارو، تحویل هدفمند آن به مکان‌های خاص، به حداقل رساندن عوارض جانبی و زمان ماندگاری طولانی‌مدت دارو در محل مورد نظر می‌شود.


تا به امروز استفاده از فناوری نانو به ارائه مزایای متعددی در درمان بیماری‌های مزمن مختلف ادامه می‌دهد و منجر به پیشرفت‌های قابل‌توجهی در نتایج درمان می‌شود. استفاده از سیستم‌های تحویل مبتنی بر نانو مانند لیپوزوم‌ها، میسل‌ها و نانوذرات در دارورسانی ریوی، یک استراتژی امیدوارکننده در دستیابی به رسوب دارو و حفظ رهاسازی کنترل‌شده دارو در ریه‌ها نشان داده است. آن‌ها به طور گسترده‌ای برای به حداقل رساندن خطرات سمیت دارو در داخل بدن مورد استفاده قرار گرفته‌اند.


نویسندگان این مقاله پیشرفت‌های اخیر در کاربرد سیستم‌های تحویل مبتنی بر نانو و میکرو را در دارورسانی ریوی برای درمان بیماری‌های مختلف ریوی، مانند سرطان ریه، آسم و بیماری انسدادی مزمن ریه مرور می‌کنند. محدودیت‌ها در کاربرد این سیستم‌های دارورسانی و برخی استراتژی‌های کلیدی در بهبود خواص فرمولاسیون آن‌ها برای غلبه بر چالش‌هایی که در تحویل دارو با آن مواجه می‌شوند نیز مورد بحث قرار می‌گیرند.

منبع: phys.org

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha