امروز نشست خبری وزیر بهداشت با خبرنگاران برگزار شد. نشستی که ابتدا گمان میشد مانند همیشه به صورت مجازی برگزار می شود اما متاسفانه وزارت بهداشت گزینشی عمل کرده و تنها از خبرنگاران خبرگزاری ها و تعداد محدودی از روزنامه ها دعوت به عمل آورده بود.

نشست گزینشی وزیر بهداشت / وزیر بهداشت از پاسخگویی به سوالات درباره دستیاران طفره رفت

سلامت نیوز: امروز نشست خبری وزیر بهداشت با خبرنگاران برگزار شد. نشستی که ابتدا گمان میشد مانند همیشه به صورت مجازی برگزار می شود اما متاسفانه وزارت بهداشت گزینشی عمل کرده و تنها از خبرنگاران خبرگزاری ها و تعداد محدودی از روزنامه ها دعوت به عمل آورده بود.


به گزارش سلامت نیوز، علاوه بر این تبعیض فاحش، اولویت سوال خبرنگاران از وزیر بهداشت نیز به خبرنگاران حاضر در محل وزارت بهداشت داده شد و از خبرنگارانی که به صورت مجازی نشست را دنبال می کردند به تعداد بسیار محدودی اجازه صحبت داده شد.


متاسفانه مدیریت ضعیف برگزاری این نشست به حدی بود که قبل از برگزاری نشست به صورت کامل از خبرنگاران تست صدا و تصویر گرفته نشد و تنها به ذکر نام خبرنگار بسنده کرده و قدری تامل که باید، نداشتند و متاسفانه خبرنگار سلامت نیوز در این نشست طولانی و تبعیض آشکار نتوانست سوال خود را درباره مشکلات دستیاران پزشکی مطرح کند. البته خبرنگاران دیگر سوالات خود را درباره دستیاران مطرح کردند که با دخالت مهندس هاشمی مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت، پاسخ به این سوال مهم به جای وزیر بهداشت، به معاون آموزشی وزیر بهداشت محول شد.


باید پرسید آیا مرگ نزدیک به 12 رزیدنت از ابتدای سال تاکنون بر اثر حمله قلبی ناشی از فشار کاری یا متاسفانه خودکشی مسئله کمی است که وزیر بهداشت از پاسخ به آن فرار کرد؟


سلامت نیوز برای پیگیری مشکلات رزیدنت ها هفته هاست که با دفتر معاون آموزشی وزیر بهداشت و معاون دانشجویی و فرهنگی تماس گرفته که متاسفانه با وجود تماس های بسیار از مصاحبه شانه خالی کردند.


لازم به ذکر است که اخیرا 4 نفر از رزیدنت های ارتوپدی بیمارستان امام حسین به صورت دسته جمعی انصراف دادند و با وجودی که خبرنگار سلامت نیوز سعی در ارتباط با رزیدنت های این بیمارستان برای پیگیری موضوع داشت پاسخ این بود که آنها تهدید شده اند که در صورت مصاحبه تعلیق خواهند شد.


همچنین رزیدنت های همین بیمارستان در اعتراض به وضعیت خود اعتصاب کرده بودند که در نهایت این اعتصاب با «بیانیه‌ی پشیمانی و عذرخواهی» تمام شد.


به نظر می رسد مسوولین وزارت بهداشت به جای حل ریشه ای مشکلات رزیدنت ها، این مسئله را امنیتی می دانند و از خبری شدن و پیگیری مشکلات رزیدنت ها هراس دارند. هرچند که امروز به طور ناگهانی و بدون برنامه ریزی اعلام شد که در نشست خبری وزیر بهداشت دکتر باقری فرد معاون آموزشی وزیر بهداشت هم حضور دارد اما باید پرسید چرا این مسئله از قبل اطلاع رسانی نشده بود؟ تاسف بارتر اینکه این مسوول از پاسخ به سوال درباره آمار خودکشی رزیدنت ها طفره رفته و اعلام کرد که آمار خودشکی دستیاران پزشکی دست ما نیست!

متاسفانه برگزاری نشست خبری ها به صورت گزینشی در وزارت بهداشت در حال تبدیل شدن به یک رویه است پیش ازین نیز نشست خبری با مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت با حضور برخی از خبرنگاران برگزار شد البته دلیل عدم دعوت از تمام خبرنگاران رعایت پروتکل های بهداشتی عنوان شده اما عکس های برگزاری این نشست گویای این است که تنها یک جمع مشخصی از خبرنگاران دعوت شده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha