چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۳
کد خبر: 320500

محققان می‌گویند بلند شدن و راه رفتن تنها به مدت پنج دقیقه در ساعت می‌تواند تأثیر کمبود ورزش را خنثی کرده و سلامتی فرد را حفظ کند.

۵ دقیقه ورزش در هر ساعت انسان را سالم‌تر می‌کند

سلامت نیوز:محققان می‌گویند بلند شدن و راه رفتن تنها به مدت پنج دقیقه در ساعت می‌تواند تأثیر کمبود ورزش را خنثی کرده و سلامتی فرد را حفظ کند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، دوران قرنطینه کرونا برای همه به یک خاطره تبدیل شده؛ با این وجود هنوز مطالعات تاثیر این محدودیت ها بر بدن انسان بررسی نشده است. 


به گزارش پایگاه اینترنتی هلث،یک مطالعه نشان داده است در دوران قرنطینه ما بیشتر می نشستیم، کار می کردیم و به سختی حرکت می کردیم اما هنوز یک راه حل آسان برای همه افرادی که به صندلی اداری خود چسبیده اند، وجود دارد.


ذکر این نکته مهم است که ویروس کووید-۱۹، میزان ورزش را به‌ طور چشمگیری کاهش داده است. اکنون، محققان کالج «کینگ» لندن در انگلیس می‌گویند که بلند شدن و پیاده‌روی تنها به مدت پنج دقیقه در یک زمان می‌تواند تأثیر کمبود ورزش را خنثی کند.
محققان در این مطالعه که در مجله BMJ Neurology Open منتشر شده است، سطوح ورزش را در افراد مبتلا به اختلالات عضلانی ژنتیکی، مانند دیستروفی عضلانی، قبل و بعد از پایان قرنطینه کرونا مقایسه کرده اند.


افراد شرکت کننده در این مطالعه شامل بزرگسالانی با توانایی‌های فیزیکی متنوع، از افراد متحرک و مستقل گرفته تا افرادی بودند که برای حرکت به کمک نیاز داشتند. این مطالعه همچنین شامل ۴۱ فرد روی صندلی چرخدار (ویلچر) بود که در اکثر مطالعات نادیده گرفته می شدند.


در طول این ارزیابی یک ساله، سطح ورزش در سال ۲۰۱۹، قبل از قرنطینه تا پایان برخی از قرنطینه ها در سال ۲۰۲۰، اندازه گیری شد. در این مطالعه مدت تحرک و درجه آن در چهار دسته «قوی»، «سبک»، «کم» و «نشسته» دسته بندی شد. 


نتایج این مطالعه نشان داد در طول همه گیری کرونا، میزان فعالیت بدنی شرکت کنندگان هر روز کاهش قابل توجهی داشت. افراد قبل از قرنطینه به طور متوسط ​​تقریباً هر روز یک ساعت و نیم ورزش سبک انجام می دادند، اما در نتیجه تعطیلی ها، به طور متوسط ​​هر روز ۲۵ دقیقه کمتر به فعالیت های سبک می پرداختند و در طول روز کمتر حرکت می کردند.


با توجه به محدودیت‌هایی که سال گذشته برای سفر، فعالیت‌های تفریحی در فضای باز و گردهمایی‌های بزرگ اعمال شده بود، این مطالعه نشان داد مردم زمان کمتری را صرف فعالیت‌های سبک می‌کردند و به طور کلی کمتر حرکت می‌کنند. این در حالی است که مقدار متوسط ​​ورزش و تحرک مکرر در طول روز نقش مهمی در حفظ سلامت انسان دارد.


«سارا رابرتز لوئیس»، محقق ارشد و فیزیوتراپیست عصبی گفت: حتی افرادی که زیاد ورزش نمی‌کردند، در دوران قرنطینه تحت تأثیر بی تحرکی قرار گرفتند. مطالعه ما یک ساعت کاهش تحرک را در بزرگسالان، افراد ناتوان و مستقل مبتلا به بیماری عصبی عضلانی نشان داده است. کاهش فعالیت ممکن است به ویژه برای افرادی که دارای شرایط عصبی عضلانی، ناتوانی یا سن بالا هستند، مضر باشد.


بر اساس یافته های این مطالعه، محققان پیشنهاد کردند که افراد هر ساعت پنج دقیقه بدن خود را حرکت دهند. علاوه بر این، توصیه می شود هر روز ۳۰ دقیقه را به انجام فعالیت های سبک مانند یوگا یا تمرینات ورزشی با صندلی اختصاص دهند.
این محققان می گویند ایجاد تغییرات ساده در شیوه زندگی می تواند به توانبخشی در طول قرنطینه و پس از آن کمک کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha