مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: هنوز مقاومت‌هایی در برابر اجرای نسخه الکترونیک وجود دارد.

عده ای مقابل نسخه نویسی الکترونیک مقاومت می‌کنند/ضرب‌الاجل اول دی

سلامت نیوز: مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: هنوز مقاومت‌هایی در برابر اجرای نسخه الکترونیک وجود دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، محمدمهدی ناصحی اظهار داشت: ۱۸ ماه از شروع نسخه نویسی الکترونیک می‌گذرد و در برخی استان‌ها ۱۰۰ درصد و بعضی ۲۰ درصد در استقرار نسخه الکترونیک پیش رفته است، اما به طور میانگین در کشور ۶۵ درصد نسخ به صورت الکترونیک ارائه می‌شود.

وی گفت: در بحث مؤسسات طرف قرارداد ۹۷ درصد اتصال و استقرار به نسخ الکترونیک وجود دارد، اما در اجرا ممکن است مشکلاتی به علت ناآشنایی و ناآگاهی کاربران رخ دهد که موجب سرگردانی بیماران شود، به همین منظور در بیمه سلامت یک زمان بندی در نظر گرفتیم که نسخه کاغذی یکباره حذف نشود و کار ایجاد نسخ الکترونیک تدریجی باشد که در حال حاضر هم اجرای کامل نسخه الکترونیک را به اول دی موکول کردیم.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه مردم در صورت بروز مشکل در اخذ و یا دریافت خدمات نسخه الکترونیک می‌توانند با شماره ۱۶۶۶ تماس بگیرند، افزود: بلافاصله مشکل رسیدگی و بررسی می‌شود.

ناصحی در خصوص پیشرفت طرح نسخه الکترونیک در مراکز تأمین اجتماعی گفت: سازمان تأمین اجتماعی، مراکز و درمانگاه‌های ملکی دارد که از سال‌های قبل طرح نسخه الکترونیک را انجام داده‌اند، اما سازمان بیمه سلامت مراکز ملکی ندارد.

وی با بیان اینکه در این طرح بزرگ ملی با کم کاری پزشکان، نظام پزشکی و مؤسسات طرف قرارداد آنها نتوانستند همکاری لازم را داشته باشند، افزود: تغییر این حالت از دستی به الکترونیک مقاومت‌هایی به همراه دارد و این مشکلات مردم را بیشتر کرده است و ضرب الاجل قانون برای این مشکلات این است که پس از یک دی ماه ۱۴۰۰ غیر نسخه الکترونیک نسخه کاغذی پذیرفته نمی‌شود و پولی هم بابت آن پرداخت نمی‌شود.

ناصحی گفت: پیشنهاد ما این است زمان را بیشتر کنیم تا زیرساخت‌های لازم اجرایی شود و مردم و مؤسسات بیش از این متضرر نشوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رادمهر ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    0 0
    dr.omidrezaie .سیستم قطعه. باید صبر کنید- صدای بد و بیراه و اعتراض مردم درمانگاه را پُرکرده بود. -چِرت می‌گه. کجاش قطعه. من الان تو اینستاگرامم. خیلی خوب هم وصل میشه. اینم بازی جدیدشونه، مالیات که نمی‌دن، کارت‌خوان هم که ندارن، مردمم معطل می کنن تو صف. ایشالله که درد بلای مردم بخوره تو ملاجشون. صدای شکستن شیشه آمد و صندلی پرتاب شد و مردی نوار قلب به دست گفت صف را بهم نزنید و یکی آن انتهای صف نعره‌ای زد که پسر خاله‌اش عضو شورای شهر است و باید سریع ویزیت شود. امضای الکترونیک و حذف کامل نسخه‌ی‌کاغذی در ایران، با خرید صدهاهزار نرم افزار نسخه نویسی آنلاین و صدها هزار کامپیوتر ( هر مطب و هر درمانگاه) از جیب پزشکان یا وزارت بهداشت، با رویای رساندن یک شبه سیستم سلامت ایران به کشوری مثل کانادا، بیشتر به شوخی می‌ماند که در ذهن کسانی است که نسخه‌ای ننوشته‌اند و طبابت را نوعی دکتر بازی می‌دانند و از سرعت و قطعی اینترنت در نقاط دور افتاده، صف های طویل بیماران کم طاقت در درمانگاه‌ها، خشم مراجعانی که آنچه می‌خواهند باید اجرا شود، هیچ چیز نمی دانند. حذف نسخه‌ی کاغذی، برای سلامت مردم اگر سودی نداشته باشد، برای شرکت‌های نرم افزار و سخت‌افزار تجهیز کننده ده‌ها هزار مطب و درمانگاه رو به ورشکستگی، نان خوبی دارد و البته در عمل هم باعث می‌شود عده‌ای از مردم خسته و سرگردان، عطای تعهدات بیمه‌ای دارو و ازمایش و تصویربرداری را به لقایش ببخشند. -سیستم وصل شد؟ بچه‌ام تب داره، دارو می‌خواد. -نه حالا شما یه دور بزن بیا، شاید به خواست خدا وصل شد. فعلا که هنگ کرده انگار. -ای بابا برقم که رفت. بچه از تب داره می سوزه. -دیگه صبر کن برق بیاد، اینترنت ما با برق کار می‌کنه. همراه بیمار فحشی می‌دهد و دور می‌شود. به تصویر بوعلی سینا بر روی دیوار نگاه می‌کنم. او، بر روی چه چیز، نسخه می‌نوشت؟ چرا طبابت برای ما هر روز سخت‌تر می‌شود؟ دکتر امید رضائی فوق تخصص خون و انکولوژی